• Anonym (jobbigt)

Vad gör man när man har ett förhållande men är djup in i garderoben?

Hej,

Jag är en tjej i 23 års ålder som alltid vetat att jag har haft en attraktion till kvinnor men för drygt ett år sedan tog jag till mig modet och träffade en tjej. Jag kände att det var spännande och nytt men inget seriöst men efter ett tag började jag träffa en ny tjej och föll pladask för henne. Vi var tillsammans under en kort tid, hon lämnade mig för att jag inte gav henne tiden, då jag inte vågade att vara borta för mkt hemifrån eftersom jag bor fortfarande hemma. Så vi träffades bara på helgerna. Efter hon lämnade mig så vart jag mkt förvirrad över min läggning, jag tänder fortfarande på killar men på något vis har det bara varit tjejer den senaste tiden jag dejtat. Eftersom jag kände mig sårad och ensam gick jag med på att träffa andra tjejer jag tidigare snackat med och tiden gick och helt plötsligt så hamnade jag i ett nytt förhållande med en tjej och även om det är ett distans förhållande så börjar samma problem att dyka upp till ytan igen. Jag börjar ta räkningen på alla lögner jag dragit när jag stannat ett par dagar hos henne och min familj situation är i dagsläget inte alls nå vidare och alla är väldigt homofobiska av sig och tycker att homosexuella bör gömma undan sig för resten av världen då det är en skam. Jag vet inte vad jag ska göra.

• Svar på tråden Vad gör man när man har ett förhållande men är djup in i garderoben?
  • Anonym (Anon)

Funderat över möjligheten att du är bisexuell? Vissa har fått gåvan att ha dubbelt så många att bli förälskade i.

• Sara1527

Jag var en gång djupt inne i garderoben.. Jag var 17år och bodde i stort sett hos min pojkvän och hans familj. Började ny skola och blev bästa vän med en tjej som var lesbisk, vi blev bästa vänner hon jag o min tidigare bästa vän som började där samtidigt som mig. Hur allt började är en lång historia men de hölls hemligt ett bea tag och jag var otrogen mot min pojkvän. Min pappa har alltid varit rasistisk och homofobisk och vi har aldrig pratat om varken kärlek eller killar speciellt mycket (trots att jag var tillsammans med exet i 1,5år). Mina föräldrar är skiljda o jag bor bara hos mamma. Tillslut insåg jag att jag verkligen var kär i henne (vi var bara KK) och hon o mig så efter många om o men så gjorde jag slut med min kille o berättade allt, skrev sen ett öppet inlägg på min blogg om allting och alla i min släkt läste de. Till min förvåning nämnde pappa de aldrig men han har accepterat de! Att komma ut var RIKTIGT nervös o jobbigt men de bästa jag gjort!!!

• Sara1527

Kan tillägga att vi idag varit tillsammans i 15månader och går fortfarande i samma klass, tar studenten snart och jag bor med henne och hennes föräldrar. Allt går bara man vill! Att vara gay är en gåva! Varför älska en när man kan älska alla? Och varför skämmas över VEM man älskar! Älska på!!!!!!:)

• Anonym (jobbigt 2)

Hej Sara, 

Tack för ditt svar, uppskattar det! (trådstartaren)

• Anonym (jobbigt 2)
    Bill50X skrev 2014-01-28 14:48:41 följande:
    Eller alternativt kämpa emot frestelsen.
    Så du menar att jag ska avstå från kvinnor?
  • Anonym (jobbigt 2)

För jag vet inte om jag kan det helt heller..

• netza

Varför ska din familj få stå i vägen för din lycka?

• Anonym (jobbigt 2)

Jo i för sig men det är inte så lätt som det verkar. Vill inte heller bli utslängd för då har jag ingenstans och bo..

netza skrev 2014-01-31 00:12:46 följande:
    Varför ska din familj få stå i vägen för din lycka?
  • Thomas66
    Anonym (jobbigt) skrev 2014-01-21 18:17:32 följande:
    Hej, Jag är en tjej i 23 års ålder som alltid vetat att jag har haft en attraktion till kvinnor men för drygt ett år sedan tog jag till mig modet och träffade en tjej. Jag kände att det var spännande och nytt men inget seriöst men efter ett tag började jag träffa en ny tjej och föll pladask för henne. Vi var tillsammans under en kort tid, hon lämnade mig för att jag inte gav henne tiden, då jag inte vågade att vara borta för mkt hemifrån eftersom jag bor fortfarande hemma. Så vi träffades bara på helgerna. Efter hon lämnade mig så vart jag mkt förvirrad över min läggning, jag tänder fortfarande på killar men på något vis har det bara varit tjejer den senaste tiden jag dejtat. Eftersom jag kände mig sårad och ensam gick jag med på att träffa andra tjejer jag tidigare snackat med och tiden gick och helt plötsligt så hamnade jag i ett nytt förhållande med en tjej och även om det är ett distans förhållande så börjar samma problem att dyka upp till ytan igen. Jag börjar ta räkningen på alla lögner jag dragit när jag stannat ett par dagar hos henne och min familj situation är i dagsläget inte alls nå vidare och alla är väldigt homofobiska av sig och tycker att homosexuella bör gömma undan sig för resten av världen då det är en skam. Jag vet inte vad jag ska göra.

Bry dig inte om det det, utan gör som du vill. Jobbade med en som kom ut när han va ca 40 år, nu när han är 50 har han bytt tillbaka . Ville bara komma till kör på det som känns bra nu ,allt är tydligen inte svart eller vitt
  • Anonym (jobbigt 2)
    Thomas66 skrev 2014-01-31 00:27:05 följande:

Bry dig inte om det det, utan gör som du vill. Jobbade med en som kom ut när han va ca 40 år, nu när han är 50 har han bytt tillbaka . Ville bara komma till kör på det som känns bra nu ,allt är tydligen inte svart eller vitt
    Tack Thomas66 för ditt svar! (Trådstartaren)
Svar på tråden Vad gör man när man har ett förhållande men är djup in i garderoben?