• metallic

Vilken barnsko är varmast?

Köpte kavats vintersko till sonen på 2år. Men efter vi vart ute i 3 timmar och åkt pulka ( han går upp för backen själv) så var han iskall om fötterna trots ullstrumpa.

Vilka skor är varmast??
    Har googlat lite och fått upp kuoma,sorel och kamik som ska vara väldigt varma. 

Kan någon hjälpa mig med lite tips eller erfarenheter?!

• Svar på tråden Vilken barnsko är varmast?
  • Modernmom

Eller Skopunktens vadderade och vattentäta stövlar?? Kostar en fucking bråkdel av de där skorna, och ger torra fötter som är varma.

• Marlean

Tänk på att det kan vara fotsvett som kyler foten med, är du säker på att han inte var för varm och därför inte blev kall?

• metallic
    Marlean skrev 2014-01-21 22:49:24 följande:
    Tänk på att det kan vara fotsvett som kyler foten med, är du säker på att han inte var för varm och därför inte blev kall?
    Han hade ullstrumpor (som transporterar bort eventuell fotsvett i bra skor) och var snustorr om både fötter och strumpor så det var inte det som var problemet.
    nicke nyfiken76 skrev 2014-01-21 22:32:08 följande:
    Vi har alltid haft kuoma till barnen, och varit väldigt nöjd.
    mojs skrev 2014-01-21 23:00:50 följande:
    jag älskar Kuoma!!
    såg att det fanns olika modeller, är alla lika varma eller vilken ska man ha?

• ladysoul77

På så små barn är Kuoma att rekommendera! De är varma och superlätta! Våra barn har Viking med som är TOPPEN men de är lite klumpiga kanske..

• MsPiggy

Jag skulle prova ett par ullsulor i först. Min tvååring har Viking som funkat bra både i kyla och när de är vått ute. Har hittills inte varit vått eller kall om fötterna.

• Indianica

Testa att köpa ullsulor och lägg i de skor du har, gör jättestor skillnad. Tyvärr är de flesta barnskor dåliga, det blir nog för dyrt att tillverka riktigt bra barnskor? Jag har nu barn med större fötter och tycker att båda Kuoma och Kamik är kalla, de kyler underifrån när jag provat att gå i dem ute. Kuoma är för övrigt en lågbudgetsko ifrån Finland som är en verkligt billig sko i Finland, men som är väldigt hypad här. Men soms agt, man kan lägga i en extra ullsula så får man go isolering.

• Indianica
    MsPiggy skrev 2014-01-26 15:46:02 följande:
    Jag skulle prova ett par ullsulor i först. Min tvååring har Viking som funkat bra både i kyla och när de är vått ute. Har hittills inte varit vått eller kall om fötterna.
    Jag vill också slå ett slag för Viking!
  • cosinus

www.ministyle.se/barnskor/4131-kuoma-putkivarsi-black.html

Den modellen (eller den väldigt lika men utan den där förstärkningen som går upp över tån) är det som dominerar bland barnen här uppe. 80 % har kouma och av dessa är det nog 90 % som har en sån här modell. Jag har bara sett enstaka som använder andra modeller även om jag vet att det finns.

Svar på tråden Vilken barnsko är varmast?