• VåraHjärtan

ni som är ensamstående.

Hej.
    Jag har bara en fråga till er ensamstående mammor.
    Ni som var ensamma under graviditeten, hur kommer det sig att ni är i den sists ni är? Just ensamstående med bebis?

Jag har varit i den sitsen då jag gjorde abort för min kille inte var mogen för at bli pappa.
    Men skulle jag blivit gravid nu så hade jag nog hellre lämnat honom ÄN att göra en till abort mot min inersta vilja.

• Svar på tråden ni som är ensamstående.
  • Den där Linn

Min historia hittar du inne i min presentation, Välkommen

• dio

kanske ska varna och säga att den inte är så rolig.

• sugarbabe

Både Linn84 och Ido...från och med idag är ni mina förebilder och varje gång jag blir nedstämd så ska jag tänka på er!!!!!
    Min historia är annorlunda men ändå lik er.

Jag träffade min man när jag var nere i Eritrea på semester....efter ett par år gifte vi oss där nere och hade planer på att leva i Sverige. För att göra en lång historia kort, så är jag i Sverige med lilla Julia och min man (och pappa till Julia) kvar i Eritrea i den mest fruktansvärda militärtjänsten ni kan tänka er....nu har han varit där i 8 år och Gud vet när han kommer loss. Det var inte så här vi hade planerat, kort sagt. Och ibland har jag också lust att glömma honom och gå vidare i mitt liv, precis som du beskriver det, Ido, men tänk om han kommer loss inom en snar framtid och jag har gett upp. Vihar ungefär samma dilemma....vad ska vi göra?

• sugarbabe

Förlåt!!! Dio ska det vara!

• dio

ingen fara sugarbabe Men usch vilken hemskt situation! Går det inte att skriva till imigrationsverket, staten, jag vet inte, men han måste ju få komma till er!

• sugarbabe

Migrationsverket har gett oss flera chanser men det är den eritreanska regeringen det är fel på...enda sättet är om regeringen störtas av några eller att min man smiter och det vägrar han p g av för stora risker.

• dio

sugarbabe: men fy fan! Men 8 år!! Hur länge har dom tänkt att han ska göra militärtjänst egenligen? Nån måtta får det ju vara

• Zaria

Pappan stack när jag var gravid i v 6,sedan dök han upp i v 36,försökte att få ihop de ett ag men det fungerade inte alls pga att han skrek & bråkade runt sonen...SÅ nu träffar han sitt barn lite då och då här istället 3 timmar (när han känner för det) dvs inte alltför ofta...

Svar på tråden ni som är ensamstående.