Hjälp! Desperat...
Hej! Jag har fyra katter. Vi bor i en radhuslänga och de får gå ut som de vill. Även om de är utekatter så har vi tre stycken kattlådor som de använder t.ex. på natten när de är inne.
Mitt desperata problem är att en av katterna har börjat kissa inne. Mest skvättar, typ lite över allt. Och tyvärr är det mest min dotter (1,5år) vars leksaker, säng och kläder som mest blir utsatta.
Vi har försökt med att stänga dörren till hennes rum, städat undan hennes leksaker på kvällen innan vi lägger oss och försöker se till att ingen ligger framme som han kan kissa på. Men ändå hittar han alltid något. T.ex. kissar MOT hennes säng när hon ligger och sover i den (eftersom vi måste ha dörren öppen så vi hör på natten ifall hon vaknar).
Och nu till kissen. Han är snart 4 år gammal, kastrerad. Han kissade tidigare inne EN gång, och då kastrerade jag honom och andra katten. Då gjorde han det inte mer. Jag och min sambo flyttade ihop för 2 år sedan, och "parade" då ihop hans och mina (2 var). Och det har gått bra.
Kisseriet började när vi flyttade hit. Innan våran dotter var född alltså. Men då var det mest vid dörrarna. Trodde då att det pga att jag inte släppt ut dom tidigt nog eller de jobbiga grannkatterna som alltid ska slåss.
Kan han ha urinvägsinfektion? Har läst om vissa hormonsprutor man kan ge katter? Vad är det?
Kan veterinären ta blodprov och se om det är något fel på honom?
Jag har tänkt att boka tid hos lokala veterinären. Men jag vill fråga här först om någon vet vad det kan vara... Är så rädd att jag ska behöva avliva honom. MEN så måste även kisseriet sluta eftersom jag tänker på min dotter vars grejer blir förstörda pga av detta.
Hjälp mig! Tack för att du orkade läsa.