Inlägg från: Monchichier |Visa alla inlägg
  • Monchichier

Kan man leva på spenatsoppa i en månad?

Om det är så kort tid det handlar om, enbart 4 veckor, så kan man överleva på enbart varm buljong om det är så.
    Det tar ganska lång tid innan man får näringsbrist.

• Monchichier
    Anonym (bröd) skrev 2014-01-24 18:28:01 följande:
    Vet du vad???.....Kanske du skall ta dig hem och norpa lite kryddor och lite basvaror hemifrån så att du får ett anständigt liv, det har alla rätt till. Du med.
    Men å andra sidan kan det vara fruktansvärt skönt med den där känslan av att man faktisk klarar sig själv.
    Även fast det kanske är med nöd och näppe så klarar man det faktiskt.
    DEN känslan var för mig ovärderlig och åka hem för att få basvaror, nä det skulle jag se som ett nederlag faktiskt.
    Och utan kryddor är inte hela världen, det enda jag hade i skåpen de första fem åren var enbart grillkrydda. 
    Ja, jag hade salt också, men det använde jag mest till ansiktsskrub..
  • Monchichier
    Anonym (?) skrev 2014-01-24 18:34:38 följande:
    Det har jag inte märkt och jag äter spenat rätt ofta Förvånad
    Jag äter inte spenat alls ofta, men jag har erfarenhet av mycket lök och kål. DET blir man gasig av, tänkte att spenat skulle ge samma effekt när det nästan är samma sak liksom.
  • Monchichier
    NaCl skrev 2014-01-24 18:54:54 följande:
    Spenat är inte kål så det ger i regel inte gaser.
    Lök är inte heller kål
    Inte vindruvor heller..
  • Monchichier
    Anonym (sjukt) skrev 2014-01-24 19:37:24 följande:

Snälla ts, om vi räknar 5 påsar á 500 g blir det 2500 g spenat. 100 g fryst spenat innehåller 20 kcal. Det betyder att 2500 g spenat innehåller 5000 kcal. Det är ungefär ditt dagsbehov för tre dagar om du inte rör på dig. Du klarar inte en månad med tre dagars kalorier. Jag tror inte att ditt problem är pengarna... Snälla sök hjälp för din ätstörning.
    Nu har ju TS köpt hem mer än bara spenat...
  • Monchichier
    Anonym (?) skrev 2014-01-24 19:48:42 följande:
    Jag har 18 kr kvar så då skulle jag kunna köpa lite mer potatis eller något annat.
    Jag använda mina sista pengar till hyran och lägenhetsdepositionen

Jag skulle satsa på mer havregryn i sådana fall. Det innehåller mer kcal/gram och mer näringsämnen än potatis.

• Monchichier
    Anonym (bröd) skrev 2014-01-24 20:06:56 följande:
    Kommun/skogsägare fodrar ut älgar etc med äldre äpplen vid matningsplatser. I parker finns fågelbord med fågelmat. Kastanjeträden deras kastanjer går väl att äta.....Hittar du en brännässla så koka soppa...
    Alltså TS är ingen spröd fågelunge med brutna vingar som behöver räddas.
    Jag får känslan av att TS är helt kapabel att ta hand om sig själv och inte behöver några tips om hur man kan leta efter mer mat.

Och seriöst, fågelmat och gamla äpplen?
Svar på tråden Kan man leva på spenatsoppa i en månad?