• Anonym (orolig)

Ni med oregelbunden mens, hade ni svårt att bli gravida?

Vi har börjat fundera på att börja bebisverkstaden framåt våren/sommaren, men jag är lite nojjig...

Har haft oregelbund mens typ alltid, är 27 år idag.
    Har allt mellan 25-45 dagar imellan, och det känns ju hopplöst att kunna bli "planerat" gravid när det är så...
    Brukar kunna märka en ÄLflytning nån enstaka gång ibland.

Hur har det varit för er andra med oregelbunden mens? Var det svårt att bli gravid?

• Svar på tråden Ni med oregelbunden mens, hade ni svårt att bli gravida?
  • Ypperlig

Har samma problem så jag följer för att se om någon med erfarenhet svarar.

• Anonym (orolig)
    Ypperlig skrev 2014-01-23 22:16:45 följande:
    Har samma problem så jag följer för att se om någon med erfarenhet svarar.
    Man får väll hålla tummarna att det ska gå vägen när det är dags =)
  • Anonym (n)

jag var så oregelbunden ända tills runt 30, då blev jag regelbunden. blen gravid på första försök.

du kan alltid köpa ägglossningstest

• Anonym (orolig)
    Anonym (n) skrev 2014-01-23 22:27:30 följande:
    jag var så oregelbunden ända tills runt 30, då blev jag regelbunden. blen gravid på första försök.

du kan alltid köpa ägglossningstest
    Har funderat på ÄLtest, men jag kommer ju få testa hur många dagar som helst?
    kommer ju bli jäkligt dyrt om det tar ett tag att bli gravid =)
  • Ypperlig
    Anonym (orolig) skrev 2014-01-23 22:25:04 följande:
    Man får väll hålla tummarna att det ska gå vägen när det är dags =)

Vilket är nu! :) därför jag är nyfiken. Brukar dock kunna känna av när äl är på g som tur är.
  • Anonym (orolig)
    Ypperlig skrev 2014-01-23 22:43:17 följande:

Vilket är nu! :) därför jag är nyfiken. Brukar dock kunna känna av när äl är på g som tur är.
    Håller tummarna för dig =)
    Här ska väntas några månader till, men ojoj vad sugen man är nu :P

• Keffria

Jag var väldigt oregelbunden. Allt mellan 35-80 dagar kunde gå emellan mensen. Då jag var 26 blev jag gravid hips vips och då hade barnmorskan sagt att jag nog skulle  behöva hormonhjälp för att bli gravid pga oregelbundenheten. Så när mensen inte kom så tänkte jag att det är väl som vanligt, men sen kom illamåendet och ont i brösten och jag gjorde ett test. Var ju lite svårt att veta då hon blev till eftersom jag inte hade någon regelbundenhet. Men då vi fick ett besked när hon var beräknad efter UL så kollade jag upp ungefär när hon blev till och då var det cirka 45 dagar från mensens första dag till ägglossning.....efter jag hade fött henne så blev min mens mer eller mindre regelbunden och då vi skulle skaffa andra så blev hon till på första försöket. När jag hade fött henne så blev min mens mellan 28-34 dagar vilket i min värld är perfekt regelbundet.
    Så lycka till :)

• Anonym (orolig)
    Keffria skrev 2014-01-23 22:50:28 följande:
    Jag var väldigt oregelbunden. Allt mellan 35-80 dagar kunde gå emellan mensen. Då jag var 26 blev jag gravid hips vips och då hade barnmorskan sagt att jag nog skulle  behöva hormonhjälp för att bli gravid pga oregelbundenheten. Så när mensen inte kom så tänkte jag att det är väl som vanligt, men sen kom illamåendet och ont i brösten och jag gjorde ett test. Var ju lite svårt att veta då hon blev till eftersom jag inte hade någon regelbundenhet. Men då vi fick ett besked när hon var beräknad efter UL så kollade jag upp ungefär när hon blev till och då var det cirka 45 dagar från mensens första dag till ägglossning.....efter jag hade fött henne så blev min mens mer eller mindre regelbunden och då vi skulle skaffa andra så blev hon till på första försöket. När jag hade fött henne så blev min mens mellan 28-34 dagar vilket i min värld är perfekt regelbundet.
    Så lycka till :)

Tack! Du ger mig lite hopp! =)
  • Pandamamma79

Svårt att säga. Det finns ju de som har långa oregelbundna cykler och har äl. Andra inte äl varje gång (man kan ha mens men ingen äl).

Det kan vara tillfälligt men också pco el. Pcos.

Jag har pcos, mens ca 3-4 gånger om året, men aldrig ägglossning.

Kontaktade en privat klinik för att fråga råd. Gör det, du kanske får komma dit tidigare än efter 1 år. För, som de sa till mig, har jag ingen äl så är det ju ingen ide att försöka bli gravid.

Det är iaf vanligt med oregelbunden mens. Behöver inte betyda att du inte kan bli gravid.

Sen ska mannens spermier också fungera...

Jag har ingen egen äl och har två fina barn.

Svar på tråden Ni med oregelbunden mens, hade ni svårt att bli gravida?