• Anonym (får gallfeber)

Snart kommer jag peka på dörren

Jag har en vuxen bonus som bor här och hos sin mamma till och från. Jag älskar henne och har levt med henne läääänge men nu börjar jag bli urbota less. Min bonus är arbetslös och har en lillebror på 2 1/2 år som går på förskolan. Då både jag och min man arbetar så erböd vi bonusen pengar om hon hämtar barnet på förskolan och barnvaktar i två timmar två dagar i veckan bara för att vi arbetar långa dagar just då. Det gick blankt inte. 

Hon hjälper inte till med något hemma, sitter vid datorn och gör inget alls. Jag kände rent spontant att jag höll på att koka över när hon tackade nej. Främst för att jag tvättar hennes kläder, jobbar för att få allt att gå runt medan hon sitter hemma och inte gör ett skit. Det är ju självklart inte så att jag vill slänga ut henne på riktigt men jag blir sugen på att hon åtminstone skulle betala 1000 kr i månaden här hemma och tvingas söka jobb. Men så fort jag ställer några krav så är risken och hon drar till sin mamma och stannar där och att vi inte ser henne alls. 

Tilläggas kan att jag är less på min karl som inte tar upp det här med att ställa upp och hjälpas åt med henne. Tips.

• Svar på tråden Snart kommer jag peka på dörren
  • Fanny b

Jag skulle i ditt fall sluta serva henne, låta henne tvätta sina kläder själv.

• Anonym (Mm)

Men när jag läser detta så slår bara tanken mig, om detta var din egen dotter? Hade du blivit irriterad och visat henne dörren för att hon inte jobbar och hjälper dig?

• Anonym (får gallfeber)
    Tow2Mater skrev 2014-01-23 22:43:36 följande:
    Klart hon ska tvingas söka jobb!
    Hur? Jag har hjälpt henne skriva in sig på arbetsförmedlingen. Jag har hjälpt henne söka 4 jobb. Skrivit cv och brev åt henne. Hon har inte svarat när de ringt och skitit att gå till arbetsförmedlingens första obligatoriska möten. Om hon bara barnvaktar en timme så kräver hon pengar för det. Jag ville ha det som en anställning att barnvakta två dagar i veckan. Att hon skulle se det som ett tillfälligt jobb i brist på bättre. men icke.
  • Anonym (får gallfeber)
    Anonym (Mm) skrev 2014-01-23 22:46:12 följande:
    Men när jag läser detta så slår bara tanken mig, om detta var din egen dotter? Hade du blivit irriterad och visat henne dörren för att hon inte jobbar och hjälper dig?
    Ja. För min egen dotter skulle inte ha den möjligheten att bara dra. Det skulle vara en självklarhet att alla bidrar och hon skulle inte haft något annat val.
    SupersurasunkSara skrev 2014-01-23 22:45:22 följande:
    Vad är problemet om hon drar och parasiterar på sin mamma?
    jag gillar mamman och hon har det ekonomiskt tufft. Sen vill jag inte att det ska bli en kass relation med bonus. Jag skulle sakna henne.
  • Anonym (släng ut henne)
    Anonym (Mm) skrev 2014-01-23 22:46:12 följande:
    Nu är jag inte TS, men hade jag vuxna barn som betedde sig på det viset skulle jag bli skogstokig. Inte en chans att de skulle få bete sig så och bo kvar gratis. Jag förväntar mig bättre beteende än så av alla över 10 år...

Söndercurlad skitunge är det du fått på halsen TS... Men har du levt med henne länge får du nog ta på dig en del av ansvaret för slutresultatet.
  • Anonym (Egooooo)

Det är ert barn. Inte hennes.

• Anonym (får gallfeber)
    Anonym (släng ut henne) skrev 2014-01-23 22:53:09 följande:
    Söndercurlad skitunge är det du fått på halsen TS... Men har du levt med henne länge får du nog ta på dig en del av ansvaret för slutresultatet.
    Jo till viss del. Men problemet har nog mer varit en far som inte vågar ställa krav för då har hon alltid dragittill mamman då  och en mamma som tar emot och tycker synd om och psykoanalyserar allt.  
  • Anonym (?)

Är hon deprimerad? Har hon inga vänner?

Svar på tråden Snart kommer jag peka på dörren