Snart kommer jag peka på dörren
Jag har en vuxen bonus som bor här och hos sin mamma till och från. Jag älskar henne och har levt med henne läääänge men nu börjar jag bli urbota less. Min bonus är arbetslös och har en lillebror på 2 1/2 år som går på förskolan. Då både jag och min man arbetar så erböd vi bonusen pengar om hon hämtar barnet på förskolan och barnvaktar i två timmar två dagar i veckan bara för att vi arbetar långa dagar just då. Det gick blankt inte.
Hon hjälper inte till med något hemma, sitter vid datorn och gör inget alls. Jag kände rent spontant att jag höll på att koka över när hon tackade nej. Främst för att jag tvättar hennes kläder, jobbar för att få allt att gå runt medan hon sitter hemma och inte gör ett skit. Det är ju självklart inte så att jag vill slänga ut henne på riktigt men jag blir sugen på att hon åtminstone skulle betala 1000 kr i månaden här hemma och tvingas söka jobb. Men så fort jag ställer några krav så är risken och hon drar till sin mamma och stannar där och att vi inte ser henne alls.
Tilläggas kan att jag är less på min karl som inte tar upp det här med att ställa upp och hjälpas åt med henne. Tips.