• Anonym (Vill bli gravid)

Jag har mens men ingen ägglossning :-((

Hej! 

Jag är en tjej på 32 år och under sex månaders tid har använt mig av Clearblue för att kolla min ägglossning. Jag vet att jag använder stickorna på rätt sätt och jag har tom köpt två paket för en månad för att vara på den säkra sidan. Under sex månader har jag aldrig fått en glad gubbe, ändå har jag lite mens varje månad. 

När jag var yngre testade jag med stickor och fick glada gubbar. 

Vad hade ni gjort i min situation? Hur går jag vidare med detta?

Tacksam för svar!  

• Svar på tråden Jag har mens men ingen ägglossning :-((
  • Anonym (Dum?)

Du har ägglossning eftersom du får mens-.-"

Men varför visar det inget utslag kan man ju fråga sig? Kan det vara så att stegringen är så svag att det inte syns? Jag måste ju veta när jag har ägglossning för att pricka rätt tillfälle att ha sex  

• semlorna
    Anonym (Dum?) skrev 2014-01-24 22:04:29 följande:

Nej, det stämmer inte alltid.
  • semlorna
    Anonym (Vill bli gravid) skrev 2014-01-24 22:06:22 följande:
    Men varför visar det inget utslag kan man ju fråga sig? Kan det vara så att stegringen är så svag att det inte syns? Jag måste ju veta när jag har ägglossning för att pricka rätt tillfälle att ha sex  

Har du testat att tempa? Kan vara så att det fungerar bättre för dig. Sex kan ni ha ändå, rätt enkelt att räkna ut ungefärliga dagar om din mens är regelbunden.
  • Seven Costanza

Dum själv? Alla som får ägglossning och ägget inte befruktas får sedan mens, men man kan ha blödning utan att ha haft ägglossning. De flesta har mens en gång per månad men det är relativt vanligt att bara ha ägglossning tio ggr/år eller färre och ändå ha mens tolv ggr.
  • Anonym (Ägg)

Det är inte säkert!Men vid utebliven ägglossning blir mensen oftast rikligare och mer långdragen än den skulle varit

med ägglossning.

Sen är det iofs inte alla som får så höga LH värden att det ger fullt utslag på ÄL tester heller så...

Hur som helst så kontakta gyn och förklara situationen och be om att få ta blodprover för att konstatera eller utesluta ägglossning för endast ett blodprov kan ge 100% rätt svar.
    semlorna skrev 2014-01-24 22:06:40 följande:

Nej, det stämmer inte alltid.
    Jag har också hört att man inte behöver ha ägglossning för att man har mens. 
  • Pissenisse

Det är inte alls säkert att du har ägglossning för att du har mens, det går att kolla upp och har man tur är det lätt att åtgärda.

• Anonym (...)

Mens kan man väl ha utan ägglossning? Men ej tvärtom? Jag vet att du skrev att du visste att du använde dom på rätt sätt, men måste ändå fråga vilken tid på dygnet du testar?

semlorna skrev 2014-01-24 22:08:10 följande:

Har du testat att tempa? Kan vara så att det fungerar bättre för dig. Sex kan ni ha ändå, rätt enkelt att räkna ut ungefärliga dagar om din mens är regelbunden.
    Vad är tempa för något? Jo jag vet ungefär att jag bör ha min ägglossning ca 14 dagar från första mensdagen. Frågan är dock om det inte är dags att kolla upp sig om Clearblue aldrig visar något utslag? 
Svar på tråden Jag har mens men ingen ägglossning :-((