• Spana

    Hur länge kan man ha varm oboy i en termos?

    Tänker på risken för att bli dålig i magen.

  • Svar på tråden Hur länge kan man ha varm oboy i en termos?
  • Gott svart kaffe

    Några timmar är väl lugnt. Du kan väl ändå inte ha den i termosen längre eftersom jag antar att du väl dricka den hyfsat varm?

  • Spana

    jag gjorde iordning den på morgonen vid sju tiden. Min dotter drack den halv fem på eftermiddagen. Visste inte om det förrän det var för sent.
    På natten kräktes hon väldigt mycket. Tänkte om det kunde vara orsaken el om det var magsjuka

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Länge.

    Nej, det är knappast det som orsakat din dotters kräkningar.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Spana
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-01-25 12:00:04 följande:
    Länge. Nej, det är knappast det som orsakat din dotters kräkningar.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.

    Tack så mycket för svar. Tänkte på smittorisken. Hon är frisk nu, men då kanske hon smittar än..
  • Nyfikna72

    Bara för att man kräks engång så betyder det inte att man har magsjuka, det kan ju vara nåt tillfälligt bara.

  • Spana
    Nyfikna72 skrev 2014-01-25 12:17:46 följande:
    Bara för att man kräks engång så betyder det inte att man har magsjuka, det kan ju vara nåt tillfälligt bara.
    nej, det är sant.
    Hon kräktes dock hela natten till fredagen. Inget mer. Inte kan man väl åka iväg på kalas idag va?
    48 timmar efter sista symptom är det va?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Spana skrev 2014-01-25 12:28:48 följande:
    nej, det är sant.
    Hon kräktes dock hela natten till fredagen. Inget mer. Inte kan man väl åka iväg på kalas idag va?
    48 timmar efter sista symptom är det va?
    Nej, det kan ni inte göra.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Hur länge kan man ha varm oboy i en termos?