• Anonym (öm)

Får ont i röven av skolans hårda stolar!

Blir så SJUKT irriterad på skolans stolar, hur skönt är det att sitta på en stenhård stol flera timmar i sträck? Jag klarar fem minuter sen går det inte längre, får jätteont i röven och ryggen.
    Samtidigt sitter läraren på en mjuk kontorsstol som ingen annan får låna. Hur rättvist är det?

Är det verkligen omöjligt att köpa in ERGONOMISKA stolar så att vi elever inte blir lidande? Jag lovar att jag inte är den enda som har det här problemet. Blir så less.

• Svar på tråden Får ont i röven av skolans hårda stolar!
  • Loriyana

Håller med. Jobbar som elevassistent och får också ont i gumpen av de hårda stolarna. Läraren har en bekväm stol, men det finns bara en i varje klassrum så jag får ta en vanlig stol.

• Anonym (öm)

Visste att jag inte var ensam om detta problemet...
    Att bära runt på en dyna hela dagarna är ju lite jobbigt, men kanske den enda lösningen. Skolan skiter ju i oss. Skrikandes

• saltgurka

Ni får helt enkelt äta på Donken lite oftare så att ni får något mjukare att sitta på!!!

• PrinsessanLeia

Nej skolan skiter ibte i er. Däremot kostar det mer för skolan att ha stolar med dynor förmodligen. Ta upp detta på klassråd så representant kan vidarbefodra till elevråd. Man mpste dock vara medveten om att det ofta finns en praktisk/ekonomisk synvinkel. Att påstå att skolan skuter i er är vara löjligt.

• Fjärilslarv

Ta med dig en dyna helt enkelt. ja det kanske är lite jobbigt att släpa på med det är ju stressbollar och vattenflaska med. (ja jag använde stressbollar i skolan för att pilla med händerna utan att det hördes genom att t ex smattra med pennan mot bänken/boken hela tiden).

• Haannaaa

Ja usch.. var ju inte så länge sen jag gick i skolan så jag kommer verkligen ihåg hur ont jag hade, både i rugg och rumpa! 
    Jag fick vrida på mig hela tiden och byta ställning. Rumpan domnade ju bort tillslut! 
    När jag gick i mellanstadiet hade vi stolar där man kunde sätta upp fötterna, svårt att förklara, men dom stolarna minns jag att dom var super sköna! Det var inga barnstolar då utan vanliga stolar. 

• Anonym (öm)
    saltgurka skrev 2014-01-25 15:34:15 följande:
    Ni får helt enkelt äta på Donken lite oftare så att ni får något mjukare att sitta på!!!
    Lektion på donken också?!?!
  • Anonym (öm)

Det får väl bli en dyna då. Tycker dock att skolan borde bekosta det.

Svar på tråden Får ont i röven av skolans hårda stolar!