• Anonym (1+1)

Bor i sanitär olägenhet

Anonym (panik) skrev 2014-01-25 21:19:16 följande:

Jag behandlar mina hundar väldigt bra, dessutom är vi ute väldigt mycket så de vistas inte i min lägenhet hela dagarna. Folk brukar berömma mig för att jag är så bra med hundarna så de lider INTE.
    Du klarar inte av att plocka upp en påse mögliga mandariner från golvet, klarar inte av att städa, utan har panik och gråter, men klarar av att vara ute i flera timmar varje dag och aktivera hundarna, bland andra som berömmer din fina hundhållning? Det går inte riktigt ihop.
  • Anonym (1+1)
    AnnaGreta 378 skrev 2014-01-26 00:30:53 följande:
    Varför tror du att det finns boendestöd och andra stödinsatser i samhället?
    Alla människor är inte likadana, du kan inte utgå från dej själv och dina egna förmågor/brister.
    Så hundarna ska bo i mögel för att man inte klarar av att sanera utrymmet så att de får leva i enlighet med vad lagen säger?
  • Anonym (1+1)
    sär skriven skrev 2014-01-26 00:59:45 följande:
    Men det var då själva faaa-aaan vad bjäbbiga ni är. Hon får ju hjälp på måndag, inte sant?
    Hjälp? Hon kan få hjälp att strukturera... Inte att städa. Hundarna ska inte bo i en farlig miljö.
  • Anonym (1+1)
    sär skriven skrev 2014-01-26 01:32:26 följande:
    Vem har påstått att de ska bo i en farlig miljö då? Är inte "hjälp att strukturera" att betrakta som hjälp då? Ge fan i att bjäbba. Har du ingenting positivt att säga kan du väl sätta dig på händerna, ta en promenad eller gå och kasta pil istället.
    Det lär knappast vara städat på måndag... Så ni påstår det.

Att vissa struntar i att hundar blir lidande säger en hel del om dem.
  • Anonym (1+1)
    Anonym (milla) skrev 2014-01-26 02:28:46 följande:
    Hundarna lär inte avlida för att det ligger några mögliga frukter i ett hörn. :) 
    De lär må dåligt och man FÅR INTE ENLIGT DJURSKYDDSLAGEN låta hundar bo i en så dålig miljö. Man får hoppas att boendestödet tar sitt ansvar och gör en anmälan till Länsstyrelsen, precis som boendestödet förmodligen tagit sitt ansvar om det bodde barn i lägenheten!
  • Anonym (1+1)
    Paxton skrev 2014-01-26 09:46:34 följande:
    Varför i helvete bemöda sig med att skriva en massa elakheter om att ts hundar mår dåligt? Ni borde ta mig fan skämmas! Jävla idioter är fan vad ni är!
    Elakheter? Hade du resonerat likadant om Ts hade 2 förskolebarn som bodde med henne? Har man ansvar för andra levande varelser så är man skyldig att se till deras bästa före sitt eget. Hanterar man inte 2 hundar så ska man söka hjälp för att omplacera dem åtminstone under sjukdomsperiodens svåraste del.
Svar på tråden Bor i sanitär olägenhet