Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

syskon rival

Det finns väl en massa annat i botten på det här och handlar egentligen inte om graviditeter, förlossningar och barn. Kanske bör ni tag i detta istället. Du kan ju ta initiativ till det. Jag har haft en fantastisk tur som har en kropp som är ytterst samarbetsvillig när det gäller att vara gravid och föda barn. 3 timmar tog min sista förlossning och vi var 16 minuter på förlossningen och din systers förlossning låter i mina öron som en totalt normal första förlossning. Men det handlar ju inte om att jag är duktigare på att föda barn än någon som har jobbigare förlossningar. Jag är bara tacksam att jag kommit relativt lindrigt undan. När det gäller barnen....talar hon om vad hennes barn kan eller säger hon att hennes barn är bättre/duktigare än ditt? Viss skillnad. Så lätt att jämföra och ofta är man själv största "boven" särskilt när man bara har ett barn. Jag har tre och de är så totalt olika varandra. De har varit sena och  tidiga med olika saker och är allmänt sett väldig "normala" barn

• Flickan och kråkan
    ia90 skrev 2014-01-26 12:14:49 följande:
    Jag har inte påstått att det inte kan vara en normal förlossning men med tanke på info från andra om hur det gick till så blir man ju väldig frustrerad att den ska förskönas för att vara bättre än min, och tror mig jag har fått bekräftat av vänner och familj som reagerar på hennes kommentarer på Facebook, hur hon tävlar med mig om precis allt!!
    Mitt råd är att inte falla in i detta. Om du inte agerar mottävlare så har hon liksom ingen att tävla med . Om det är som du säger så är det ju sorgligt.....för henne.....att hon har låg självkänsla. Det är ju egentligen ingenting som du behöver bry dig om. Din förlossning är din och ditt/dina barn är dina och oviktigt att jämföra med någon annan. 
Svar på tråden syskon rival