• Evelinawahlstrom

    Någon ung med Bf i augusti ?

    Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

  • Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • Mammasol

    Hej! Fayme heter jag 17 år fyller 18 i sommar, har bf 15 juli, går in i v17 på onsdag :) det ända jag känner av nu är onda bröstvårtor och trötthet men den börjar också släppa nu :) illamåendet kommer släppa snart :) och grattis till graviditeten!

  • mikispikis90

    Ung och ung :) jag är 23 år och är också i v 12 :) jag har mått skapligt men jag måste små äta hela tiden för att aldrig vara hungrig för då mår jag illa .. Dock kan jag inte äta på kvällen för då mår jag väldigt dåligt :-/

  • Evelinawahlstrom

    Det där med ätandet känner jag igen mår illa så fort man inte just har ätit eller sitter och knapprar på något. Skulle helst se illamåendet försvinna helt snart. Annars är man lite extra trött men det har passat mig bra pga innan då jag behövt så få sovtimmar. Och bröstena men det får gärna stanna kvar. Det är nog illamåendet man kämpar med lite. Har ju läst och hört att det brukar försvinna eller minskas ialla fall. Grattis till er båda två! 

  • lillmysan

    Jag är 22 om man anser detsamma ungt...går in i v. 10 på onsdag :) bf 26/8 Sjukt trött...illamående som kommer o går annars helt okej ;)

  • josve

    Blir 21 i Mars och väntar första barnet. Bf 26/8 :) mådde väldigt illa ( men slapp spy ) dom första 10 veckorna. har nu senaste tiden bara mått lite illa ibland, även tröttheten har börjat släppa. Går in i vecka 13 imorgon :)

  • idaapida

    Jag är också 19 år och väntar mitt första barn. Jag är enligt sista mensen just nu i vecka 16. Dock var bm lite osäker på om det stämde när hon försökte känna efter på livmoder. Men just nu är bf 5 augusti och jag ska på första rul om 3 veckor! Jag har inte haft en ända symptom, vilket verkligen börjar oroa mig. Funderar på om allt verkligen står rätt till där inne?

  • Evelinawahlstrom

    Ida :
    Du får försöka tänka att du kanske haft en jäkla tur också. Jag är i vecka 16 nu och mår fortfarande illa och kräks ibland verkar det aldrig vilja släppa. du ska se att allting står rätt till. Håller tummarna för dig! Jag var på ultraljud för 1 vecka sen och fick höra att det var nog en flicka. 

    Lycka till och grattis ! 

  • idaapida

    Evelina;

    Ja jag får verkligen hålla tummarna på att jag bara har haft en jäkla tur med graviditeten och sluppit de värsta symptomen. Hoppas att du börjar må bättre snart! Idag gick jag in i vecka 17 och jag längtar som bara den tills det är dags för rul! Vad roligt att vi kommer få våra små ungefär samtidigt!

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?