• Evelinawahlstrom

Någon ung med Bf i augusti ?

Jag är 19 år och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 och väntar på att få börja må bättre, illamåendet har börjat släppa. Har Bf 7 augusti. Hur är era symtom? avtar dom eller håller dom i sig?
    Har under dom första veckorna tills nu mått väldigt illa och haft mycket stort problem med att ens få i mig vätska. 
    Men vaknade en dag bara nu för 3-4 dagar sen och mådde mycket bättre. hoppas jag snart ska kunna njuta mer av min graviditet!

• Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?
  • fina2
    Evelinawahlstrom skrev 2014-02-28 19:17:09 följande:
    Fina: vet exakt vad du menar vi bor på 30 kvm just nu och det finns noll fastigheter. Börjar också stressa lite nu. Vi har det pyrt med ekonomi också och det är svårt att hitta. Vi har min mamma som borgenär så det är positivt men det finns så få lediga lägenheter lediga i hela Gävle. Hoppas ni hittar nått!

Åh, vad jobbigt. Jag tycker det är tokstressigt. Var på en visining igår och ursch vilken besvikelse, för dyr och för fel. Lukta bara inrökt och massa saker var dåligt gjort och slitet. Killen är snickare så han ser vad som är fel på en gång. 

Vi kommer aldrig lyckas hitta något. Min mamma kan också tänka sig hjälpa lite med ett lån om det verkl skulle krisa i framtiden för vi har det också lite jobbigt ekonomiskt med bara hans lön som ska räcka till allt. 

Jag jobbar inte sen 1,5 år. Men vill liksom att vi ska klara oss själva...

Och inte sätta henne i den situationen. 

Ofta det inte finns några lägenheter i Gävle heller.Obestämd Vi som bor i sthlm får ju räkna med att det är dyrt och svårt att hitta, men flyttar vi härifrån har vi ingen familj nära att få hjälp eller träffa så det är ju ingen lösning heller. 

Även om vi bor en bit utanför Sthlm.

• Evelinawahlstrom

fina: Det är jätte svårt att hitta ingen av oss har jobb just nu. och det är svårt att få det att gå runt. men min man får sitt arbetstillstånd om två dagar ca. Så då blir det full fart med letande! Även jag har sökt men ingen vill ha nån som lär gå om 4 månader eller mindre igen. Ingen chanse att söka jobb ens.. vi har gjort en intresseanmälan på en fin stor tvåa och hoppas nu att vi ska få den! 

• Evelinawahlstrom

becaa: aa det jag hört av dom flesta är ungefär ett halvår av amning. visste inte att det var rekomenderat till 2 år. lät mycke i mina öron. Jag tycker amning låter jätte skönt och mer enkelt än ersättning. så det längtar man lite efter att börja med ! 

• fina2
    Evelinawahlstrom skrev 2014-03-03 12:17:41 följande:
    fina: Det är jätte svårt att hitta ingen av oss har jobb just nu. och det är svårt att få det att gå runt. men min man får sitt arbetstillstånd om två dagar ca. Så då blir det full fart med letande! Även jag har sökt men ingen vill ha nån som lär gå om 4 månader eller mindre igen. Ingen chanse att söka jobb ens.. vi har gjort en intresseanmälan på en fin stor tvåa och hoppas nu att vi ska få den! 

nej då förstår jag det är extra svårt ju,

jag är med i AF nu, men det känns så onödigt att hålla på att söka. För ja, vem vill ha en som ska sluta om 3 månader igen. Och kanske inte orkar hela tiden 

• Evelinawahlstrom

Fina: aa jag vet vad du menar får ju ont i kroppen av att göra hemma arbetet. vet inte om jag hade kunnat jobba heltid som städare eller nått för det är bara sånna jobb jag sett som är ledigt nu. 

• becaa

Jag hoppar in i diskussionen, föresten Hej Fina! Får man fråga vad du heterbigentligen känns så knäppt att snacka med någon via "nick". Säger man ens nick längre? Alias? Användarnamn? Whatever.. Att hoppa på ett jobb nu förstår jag känns lönlöst. Jag jobbade som servitris i 3 år tills jag var i v 30 med mitt första barn. Det var otroligt slitsamt för kroppen sista tiden men fick lätt beviljat av FK. Skönt. Eftersom jag blivit gravid innan första barnet är 18 månader får jag behålla samma FP som vid första mamma ledigheten. Har ni någon koll på hur det ser ut för er? Har ni haft en antällning på sistone eller är det lägsta som gäller? Kolla upp alla andra bidrag som är möjliga att få! Bostadsbidrag osv, det finns mycket mer än man tror.

Nu är jag glad att jag fortfarande är hemmafru med lillan, men trött blir jag av att jaga henne hela dagarna!

Passar även på att läsa in Naturkunskap B så jag kan börja söka utbildningar efter mamma ledigheten. Tänkte mig sjuksköterska. Fördriver även dagarna med GALET mycket bröllopsplanering. Idag kunder till o med min kille känna "stötar/sparkar" när han höll handen mot livmodern. Mysigt!!

• Evelinawahlstrom

jaa jag har kollat lite med FP men den är sååå låg för mig som att jag inte haft nått jobb innan utan har pluggat. så den ligger runt 3000. nånting sånt. Sen har jag även sökt ekonomiskt bistånd på socialen. för att kunna få ihop det. Men min dröm är att kunna jobba in min egna ekonomi så fort jag kan. Men det lär bli efter mammaledigheten och då ska jag ha pluggat och fixat mina betyg så jag kan söka ett jobb som är stabilt och har en trygg och fast inkomst man orkar inte servera mat och drinkar tills man är 65.. 

Orättvist ! jag vill också känna nånting snart ! jag kanske kände nått igår men vet ej, hade som bubblor som man vanligt vist brukar kunna fisa lite efter får ofta så då jag är laktosintolerans och slarvar mycket. Men igår hade jag inte ätit någonting men laktos i. så det kanske var nå party där inne. 

• fina2
    becaa skrev 2014-03-03 22:20:46 följande:
    Bild från förra onsdagen, v 18, 17+0!!

Fin mage, söt kisse i bakgrunden.Glad
  • becaa

Hihi kanske är det en liten son ligger där inne och bubblar och inte laktosen!!

Det ÄR svårt att känna skillnad på, men när du känner det långt ner i magen (just nu, sen högre i taket med livmodern som växer) och flera gånger på samma ställe så är det nog bebben!!

Lägsta nivå (3000) + barnbidrag är ju endå lite pengar i månaden men sen finns det ju somnat annat också, kola med BM de brukar ha massa socionomer man kan snacka med sånt om :D.

Idag har vi varit på öppna förskolan, det KRYLLAR av gravida där. Skulle gärna fått kontakt med någon men vet inte hur.. Alla är så mycket äldre och har liksom redan sina mamma vänner.. vi flyttade till en helt ny del av Göteborg i somras så jag känner ingen här. Lite ensamt om dagarna.

Träffar du många kompisar? Har du familj nära er? Vi har båda våra familjer i Helsingborg, 25 mil bort men vi brukar åka dit över helgen var annan, var tredje helg. Känns ändå långt ifrån min mamma! Speciellt sedan Jag blivit mamma..

Hur känner du inför att bli mamma? Kan du föreställa dig att någon snart kommer dra i dina ben och ropa "mamamamamammamama" och ge dig stora blöta pussar på morgonen? Hihi ?

Svar på tråden Någon ung med Bf i augusti ?