Frågor till er som varit till Disneyland i Paris
Hej!
Jag har varit ett antal gånger på Disneyland Resort Paris, den senaste gången var i somras (2012) med hela familjen. Mina pojkar var då 9 och 12.
Det finns verkligen något för alla där, men det allra bästa tipset är att kolla runt lite innan du åker, så att du är förberedd. Det finns ingenting som kan förstöra humöret på en hel familj som att få stå i för långa köer och missa att äta i tid.
Jag rekommenderar verkligen att bo på något av Disney's egna hotell. Det gör att man får komma in tidigare i en av parkerna och du hinner åka de mest populära attraktionerna innan köerna blir långa. Disney har tre olika kategorier på sina hotell, budget, medium och lyx. I deras priser ingår alltid biljetter till de två parkerna. Boka gärna via Disneyland Paris hemsida det är 30% där fram till den sista februari. Om ni ska bila ner är Davy Crocket Ranch mycket prisvärt, men man måste ha en egen bil där.
Jag svarar mycket gärna på frågor, eftersom jag tycker att det är näst bäst efter att själv åka på semester. :) Faktum är att jag skriver en blogg som bara handlar om Disney och allra mest om Disneyland Resort Paris. Jag har listat de olika boendena där och alla attraktioner, titta gärna in:
www.nattstad.se/disneysemester