Topiramat/Topimax
Hej
Är det någon här som äter/ätit denna medicin??
Jag har precis börjat o är lite nyfiken på vad andra upplevt för biverkningar ..
Jag har den som stämningsstabiliserande.
Kram
Hej
Är det någon här som äter/ätit denna medicin??
Jag har precis börjat o är lite nyfiken på vad andra upplevt för biverkningar ..
Jag har den som stämningsstabiliserande.
Kram
Hej TS!
Jag åt Topimax under ett par år när jag var 23. Det var tänkt att den skulle stabilisera min sinnesstämning men det som hände var att min matlust försvann och därav förlorade jag mycket i vikt. När jag började äta den låg jag på 53 kg, när jag slutade vägde jag endast 41 kg. Så min läkare satte ut den och sen dess har jag aldrig fått tillbaka den...
Däremot kilona har jag fått tillbaka.
Nej jag kommer inte att ha någon annan medicin just nu...
Efter dosökning (25 mg morgon o kväll) känner jag av yrsel, trötthet, insomningssvårigheter, sömnstörningar.... hungrig???
På måndag är det dax att öka 25 mg på kvällen... hoppas det går bra o att jag snart börjar känna av något på stämningen
Glömde skriva att jag började på 25 o ökade till 50 efter en månad. Vart dock psykotisk första veckan men hade karln som tog hand om mig :)
Äter nu 50 mg morgon o 50 mg kväll... yrseln kommer o går... fortf trött o insomningsbesvär... dom nya biverkningarna är illamående,magvärk, matleda o diarré (alla biverkningar kommer o går)
Upptäckte att om jag tar pillren ihop med mat så blir dom nya biverkningarna ännu värre... stackars arma mage
Blir mindre o mindre arg... men gråter mer än vanligt :-/... dock stabilare än länge