• Anonym (Jobbigt)

Dricker för mycket

Dricker för mycket! OCH JAG ÄR MEDVETEN OM DE, MEN ÄNDÅ GÖR JAG DE!!! FÖR ATT JAG ÄR BEROENDE!

Så nu fick jag ur mig sanningen, de var jobbigt....

Ingen ska få veta att jag dricker vin på kvällarna, när barnen har somnat.....

dricker jag en liter vin var o varannan dag! Men de är ohållbart o de vet jag men ändå gör jag de!

har en son på 2 o en dotter på 5 månader!

Vill ha någon annan o prata med som har vart i samma situation o fixat de, eller som sitter precis i samma situtation som jag gör hör av dig!!!

OCH NEJ JAG ÄR INTE UTE EFTER GÖR SI GÖR SÅ O TÄNK PÅ BARNEN, SÖK EN ANNAN TRÅD OM DU ÄR UTE EFTER O BEDÖMMA SITUATIONEN FÖR MINA BARN!

Tack

• Svar på tråden Dricker för mycket
  • Anonym (Jadu)

Har du någon kontakt inom psykiatrin som kan hjälpa dej?

• Anonym (Jobbigt)
    Påven Johanna skrev 2014-01-26 17:37:21 följande:
    Men hur kan du ta hand om och sköta så små barn efter att ha hällt i dig en liter vin? Bebisen måste väl vakna ibland, behöva ny blöja? 
    SÖK EN ANNAN TRÅD OM DU ÄR UTE EFTER O BEDÖMMA SITUATIONEN FÖR MINA BARN!
  • sär skriven
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-01-26 17:44:52 följande:
    Men ge dig. Dina ungar är väl enda anledningen att någon skulle bry sig om att du häller i dig en liter vin per dag. Sup ihjäl dig om du vill, men du skadar dina barn och det är inte okej. Du kan inte diktera villkoren för vad som ska diskuteras i tråden.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Queenie70

Har du nån plan för hur du ska gå till väga? Förstår du att du inte kommer att klara det på egen hand och att du kommer att behöva berätta för utomstående? Är du ensam med barnen? I såna fall kan det ju vara svårt att kunna komma ifrån till öppenvårdsbehandlingar och självhjälpsgrupper.

• Påven Johanna
    Anonym (Jobbigt) skrev 2014-01-26 17:44:52 följande:
    Men det är farligt för små barn att hanteras av berusade människor. Den som är berusad kan inte göra en adekvat bedömning av situationer och kan heller inte vara receptiv för barnens behov. 

Det handlar inte alls om att döma dig som varande en dålig människa, jag vet inget alls om dig. Men ditt problem gör dig i sämsta fall potentiellt farlig för dina barn och därför måste du söka hjälp. 
  • Anonym (Jobbigt)
    Påven Johanna skrev 2014-01-26 17:49:08 följande:
    Men det är farligt för små barn att hanteras av berusade människor. Den som är berusad kan inte göra en adekvat bedömning av situationer och kan heller inte vara receptiv för barnens behov. 

Det handlar inte alls om att döma dig som varande en dålig människa, jag vet inget alls om dig. Men ditt problem gör dig i sämsta fall potentiellt farlig för dina barn och därför måste du söka hjälp. 
    JAG ÄR INTE UTE EFTER GÖR SI GÖR SÅ O TÄNK PÅ BARNEN, SÖK EN ANNAN TRÅD OM DU ÄR UTE EFTER O BEDÖMMA SITUATIONEN FÖR MINA BARN!
  • Anonym (Samma)

Jag är i samma sits och jag har också barn. Jag säger ofta till mig själv att "nu får det vara nog", men efter bara några dagar sitter jag där med tetran igen. Jag vet inte vad som är bäst att göra. AA känns överdrivet, men samtidigt skulle jag ju behöva hjälp.

• Förkunnaren

Lugna ned dig. Det första steget är att erkänna situationen, vilket du gör och det är jättebra, du är medveten. Det finna bara en sak du kan göra; skär ned på drickandet och kan du inte så sök hjälp.

• Anonym (Jobbigt)
    Anonym (Samma) skrev 2014-01-26 18:07:07 följande:
    Jag är i samma sits och jag har också barn. Jag säger ofta till mig själv att "nu får det vara nog", men efter bara några dagar sitter jag där med tetran igen. Jag vet inte vad som är bäst att göra. AA känns överdrivet, men samtidigt skulle jag ju behöva hjälp.
    åååh samma här! kan vi inte vi pratas vid i telefon?  ååh vad de hade hjälpt  mycket o ha någon annan i samma situation o pusha varandra:)( o känn inget tvång, bara om DU vill)
  • camelCase

Känner några som fått mycket hjälp av AA. Testa!

Svar på tråden Dricker för mycket