• Anonym (ekonomiska)

Vem köper färdiga grytbitar?

Läste citygross annonsblad idag o dom hade skinkstek för 39:90. Nästa sida av bladet erbjuder skinksnitzel o grytbitar för 59:90. Vem lägger 20:- mer kilot? Om någon här gör det berätta gärna hur ni resonerar. Tänkte att det tar max 2 min att skära själv.

• Svar på tråden Vem köper färdiga grytbitar?
  • StarStruck

Vi gör ibland för att vi är jäkligt lata och det är skönt att slippa stå och skära.

• Anonym (Ibland)

Det händer att jag köper färdigskurna. Tycker att när jag köper ex högrev, så blir det otroligt mkt spill av hinnor enorm och annat krafs, vilket götr att kilopriset INTE blir dyrare. Är det renare kött såsom skinka, ja då kan man ju köpa i bit.

• Anonym (samma)
    Anonym (Ibland) skrev 2014-01-26 18:11:36 följande:
    Det händer att jag köper färdigskurna. Tycker att när jag köper ex högrev, så blir det otroligt mkt spill av hinnor enorm och annat krafs, vilket götr att kilopriset INTE blir dyrare. Är det renare kött såsom skinka, ja då kan man ju köpa i bit.

Samma här. Vill slippa rensa och kasta bort  delar av köttet.
  • MsM84

Jag köpte grytbitar av nöt igår. Helt enkelt för de var på extrapris och motsvarande kött som jag behövde.

• IsDimma

Ibland kan jag köpa grytbitar, men bara på Lidl. Dom har lagom stora bitar plus att det är extremt lite att skära bort (jag vill ha bort allt fett och liknande). Det är praktiskt.
    Men annars köper jag gärna högrev även om det går bort mycket innan jag är nöjd med köttet.

• Anonym (ekonomiska)
    puss skrev 2014-01-26 18:13:59 följande:
    Är grytbitar skinkstek?
    Ja dom sämre bitarna som skärs bort när man skär till skinksteken skärs ner till grytbitar ( fläsk/skinkgrytbitar). Det absolut sämsta mals ner till färs.
  • puss
    Anonym (ekonomiska) skrev 2014-01-26 18:31:16 följande:
    Ja dom sämre bitarna som skärs bort när man skär till skinksteken skärs ner till grytbitar ( fläsk/skinkgrytbitar). Det absolut sämsta mals ner till färs.
    Jaha. Där ser man.
  • LaFontaine

Jag gör det de gånger händerna inte klarar att skära bitar av en större köttbit. Helt klart värt lite extra pengar.

• Anonym (?)
    Anonym (ekonomiska) skrev 2014-01-26 18:31:16 följande:

Man kan väl göra grytbitar av det mesta? Även oxkött, beror väl på vad man vill ha för grytbitar bara,
Svar på tråden Vem köper färdiga grytbitar?