• Anonym (ont :()

inflammation bröstmuskel..hjälp..

Behöver verkligen hjälp har åkt på en inflammation i bröstmuskeln under bröstet på vänster sida och det är en smärta frome hell känns som hjärtinfarkt typ..:( har nu käkat naproxen i en vecka..och inte bra än..hatar dom med blir bara dåsig och mår inte alls bra psykist på dom..:( va ska jag göra finns de annat man kan ta?? Hur är se igentligen med och stretcha ska man de?? När man äter medecin? Villka övningar all hjälp mottages är sjukt trött på de här och mår skit. .:(

• Svar på tråden inflammation bröstmuskel..hjälp..
  • Fjärilslarv

Det går över, jag har haft det 2ggr.
    du ska givetvis inte träna muskeln du har en inflammation in... låt den vara.
    jag tog voltaren och stod ut med smärtan, det går över som sagt även om det gör för jävla ont.

och innan någon kommer och säger att ja men vaddå du tog ju bara voltaren så kan jag tillägga att ambulansen kom i ilfart, eftersom de trodde jag hade hjärtinfarkt för det strålade ut i bröstet och jag kunde inte röra mig, utan låg i en hög på golvet.

• Fjärilslarv

Det tar tid dock, mina gick över på en 2-3 veckor.

• sär skriven

Prova diklofenak och kombinera med en annan värktablett, det skulle kunna hjälpa. Var noga med att inte ta för många bara.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Fjärilslarv
    sär skriven skrev 2014-01-26 19:44:38 följande:
    Prova diklofenak och kombinera med en annan värktablett, det skulle kunna hjälpa. Var noga med att inte ta för många bara.
    visst har diklofenak samma verksamma ämne som ipren? då ska man undvika dem vid astma.
  • sär skriven
    Fjärilslarv skrev 2014-01-26 19:47:00 följande:
    visst har diklofenak samma verksamma ämne som ipren? då ska man undvika dem vid astma.
    Tror det är ett annat verksamt ämne också. Diklofenak är det enda som verkligen hjälpt mig när jag haft inflammationer (t.ex. lungsäcksinflammation) och också det enda som tog bort smärtan nu när jag varit monstersjuk (en kraftig bakterieinfektion som satte sig på bland annat stämbanden och påverkade struphuvudet).
  • Fjärilslarv
    sär skriven skrev 2014-01-26 19:52:15 följande:
    Tror det är ett annat verksamt ämne också. Diklofenak är det enda som verkligen hjälpt mig när jag haft inflammationer (t.ex. lungsäcksinflammation) och också det enda som tog bort smärtan nu när jag varit monstersjuk (en kraftig bakterieinfektion som satte sig på bland annat stämbanden och påverkade struphuvudet).
    ah ok.
    jag har astma och sjukvårdsrådgiviningen vågar inte råda mig att ta ipren för det är tydligen inte bra om har astma ;).
  • sär skriven
    Fjärilslarv skrev 2014-01-26 19:57:31 följande:
    ah ok.
    jag har astma och sjukvårdsrådgiviningen vågar inte råda mig att ta ipren för det är tydligen inte bra om har astma ;).
    Oj, ingen aning. De har säkert rätt i vad de säger. Känner ingen med astma så jag är jättedåligt insatt i vad som är bra respektive dålig medicin för astmatiker.

Tack för era svar har inte varit inne..du som tog voltaren hade du salvan eller tabletterna??..jag mår verkligen skit av naproxen. .darrig dåsig och knasar verkligen upp mitt psyke :(..två veckor snart och inte bra än :( deflofenak blir man inte dåsig på den med?..oj så man ska inte stretcha alls? Alla säger olika och jag har smått stretchat därför de dragit ut kanske :(

• Fjärilslarv
    Anonym (ont :() skrev 2014-01-29 18:00:21 följande:
    Tack för era svar har inte varit inne..du som tog voltaren hade du salvan eller tabletterna??..jag mår verkligen skit av naproxen. .darrig dåsig och knasar verkligen upp mitt psyke :(..två veckor snart och inte bra än :( deflofenak blir man inte dåsig på den med?..oj så man ska inte stretcha alls? Alla säger olika och jag har smått stretchat därför de dragit ut kanske :(
    jag tog tabletterna. nej du blir inte dosig av diklofernak/voltaren (de är samma)
    nej du ska inte strecha så länge muskeln är inflamerad inte träna den heller.

Tack för ditt svar..ska testa voltaren kanske har Voltaren gel kanske funkar och ta de med ?

• Fjärilslarv
    Anonym (ont :() skrev 2014-01-30 09:21:07 följande:
    Tack för ditt svar..ska testa voltaren kanske har Voltaren gel kanske funkar och ta de med ?
    testa =), det kan ju inte bli sämre i alla fall ;).
Svar på tråden inflammation bröstmuskel..hjälp..