• Vifem

Börjar bebisverkstaden i april. Nån mer?

Vi har bestämt oss för att hoppa över skydd från och med april och hoppas på tillökning i början på 2015. Är det fler med samma planer som vill prata om tankar på vägen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 09:16
    Lista på oss som är med i gruppen:

Bullen11 Stockholm Son född 24-10-11

Vifem Skåne. Son född 2009-09 och tvillingsöner födda 2007-12

Isola88 Jämtland son född januari-13

Zazu Uppsala Dotter född Dec-08

Helenas o jörgens. Uppsala. Dotter född 2001 o dotter född. 2012

Anna85 Stockholm Dotter född jan-2013

Jossan82 Stockholm Dotter född Jan-2013

Andrea85 Gävle Son född 08

Manelma Stockholm son född Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-13 21:24
    Pojkmamma01 son född i augusti 2007
  • Svar på tråden Börjar bebisverkstaden i april. Nån mer?
  • Anna85

Hej!

Hoppar också in här :)

Har en dotter som fyllde 1år i januari och vi hoppas på syskon till 2015. Tog sista p-pillret igår men tänkte börja försöka på allvar lite längre fram i vår (april-maj).

• Vifem

Jossan82: jag har känt samma som du. Kan ofta känna min ÄL men senaste två månaderna har varit extremt. Illamående, ont och trött. Och alltid vid dagarna runt ÄL så gissar att det hör ihop. Det är verkligen skönt att veta att kroppen är på det normala och redo när det är dags. Så gott det får iaf.

Förstår att det måste ta på krafterna att inte veta och bli stressad över att kroppen inte är som den ska.

Det typiska tycker jag att nu vet jag när jag skulle kunna bli gravid vilket gör att jag känner lite mer längtan vid varje ÄL.. Haha även om jag vet att ska vänta. Men det närmar ju sig. Bara ca 3 månader kvar knappt. Då sitter man här och väntar på sin BIM och försöker låta bli att ta massa tester. ð???

Välkommen Anna85 :)

Jag fyller år på söndag så nu vankas det bakning och kalas hela helgen, gör att tiden går lite fortare :) ha en fin helg på er alla :)

• Isola88

Hej! Hoppar också in här! Har en son som är 13 månader å vi önskar också syskon till 2015. Har inte haft p-piller sen i juni men ännu ingen bebbe, sambon min jobbar borta och är bara hemma var3:e vecka så är ju rätt liten chans å hinna få till det och vet inte ens när jag har ÄL faktiskt. Men från och med april är han hemma så blir väl mer riktiga försök från och med då :)

• Jossan82

vifem ja jag känner verkligen igen det där med att man längtar extra mycket nu när man har slutat med skydd och vet att man faktiskt kan bli gravid. Hihi nu när ägglossningen var så kännbar och till och med gjorde lite ont så var det nästan som om kroppen höjde rösten och sa till mig "kom igen nu då, du vill ju ha en bebis så KÖR" ;) hahaha.
    Löjligt kanske när man längtar så mycket och vill men samtidigt väntar, men som sagt vill gärna att min dotter ska vara iaf 2 år när nästa barn kommer och så vill jag gärna om jag kan påverka det få barn ibörjan av 2015.
    Men ett tag där så var jag väldigt sugen och gick i tankarna på att inte vänta länge och bara köra på när jag visste att nu är jag som mest fertil.

Det kommer bli lite kul när månaderna har rullat på och alla vi här på tråden som vill och längtar är där och äntligen ska börja försöka. Härligt att ha ett litet gäng att dela det med, allt det roliga och framförallt allt det jobbiga.
    Jag tänkte börja i april och det är ju verkligen inte lång kvar alls!! Ca 1,5 månade kanske 2,5 beroende på när sista mensen är osv.

• Jossan82

Ps konstigt att vara där snart igen!! Den där tiden med att försöka bli med barn är ju så speciell, spännande men också sjukt långdragen och frustrerande man vill ju bara att det ska gå på direkten.
    Kan inte fatta att jag snart kommer att vara i den processen med ägglossning, mensens vara eller icke vara, sex hysterin som det iaf blir lite för mig när jag vet att jag har ägglossning och så gärna vill. Kan liksom inte rå för det :(
    Det har varit så mycket utav en bebisbubbla för mig det senaste året sen vår dotter föddes och det var inte så himla längesen jag var där.
    Hon sover i sin säng men i vårt rum och vaknar en del på nätterna, ganska lätt väckt faktiskt. Hur fasiken ska vi få till det oftare än nu undrar jag??? Vi bor för tillfället trångt så hon måste sova i vårt rum.

Hur fort gick det för er som redan har barn att bli gravida med era barn?

• Bullen11

Kul att vi några stycken som är i samma situation och går i samma tankar :)

Jag pendlar också mellan att vilja vänta lite så att barnet inte kommer innan årsskiftet men ibland tänker jag "äh fasen varför ska vi vänta??" Haha, kollar redan på gravidkläder och bebiskläder ;)

Vi fick ju ett missfall innan vår son och det var jättejobbigt, då visste vi ju inte om vi någonsin skulle kunna få barn och var rädda för fler missfall men det gick ju bra efter det! Och nu vet vi ju att vi verkligen kan, så jag inbillar mig att den här gången kommer bli roligare, mer avslappnad typ :)

Trevlig helg allihopa!

• Vifem

haha ja precis kroppen (livmodern) kallar på en att den är redo ;) mina tvillingar är födda 27/12 så därför kan jag verkligen motivera mig med att vänta tills det är säkert att det blir januari. Eller ja säkert vet man aldrig, tvillingarna var beräknade till 13/2 men det blev som det blev.
    Jag har räknat ut att eftersom min ÄL i april kommer redan den 4-8 ca så räknas ju en graviditet då från sista mensens första dag, alltså slutet på mars. Då blir förlossningen i slutet på december. Nästa ÄL efter det är i början på maj, så jag får nog hålla mig tills efter mensen i slutet på april.

Mina två tidigare graviditeter tog sig på första försöket så vågar inte chansa även om jag har ny man och är några år äldre. Man vet aldrig.

Jag har inte kvar några kläder eller sker från mina tidigare så det ska bli roligt att få börja om helt, ny vagn, bilstol, gravidkläder och bebiskläder.
    Ni får väl få till det på soffan istället ;) haha

• Jossan82

Bullen11 jag inbillar mig också att den här gången kommer vara roligare och mer avslappnad. Jag inbillar mig även att det kommer gå ganska fort att bli gravid vilket det inte alls behöver vara men jag har ändå dom förväntningarna. Om det inte går på dom tre första försöken kommer jag nog inte vara så lugn och avslappnad längre ;)
    Hoppas det går ganska fort!

Vifem ja man måste ju faktiskt tänka på när mensens första dag var och inte bara köra på i april, är ju sjukt lätt att inte tänka på det. Tror kanske att det kan bli likadant för mig som för dig att man får vänta nästan heeeela april också :( men jag har inte riktigt koll på min cykel än och kroppen håller väl på att återställa sig och som jag skrev tidigare så kan den vara väldigt oregelbunden och vi får se när mens och ägglossningen sker den månaden.

• Vifem

Välkommen isola88 :)

Vad spännande det är när vi ska köra igång sen allihopa och se hur lång tid det tar, leta symptom tillsammans och räkna dagarna mellan ÄL och mens. Hur är ni, är ni skengravida och har massa symptom, testar ni ofta eller har ni tålamod och kan ta det som det kommer?

• Jossan82

Kommer vara väldigt spännande att följa varandra Skrattande
    Jag är nog lite skengravid av mig, inte helt galet mycket men lite. Går runt och tänker på det en massa och känner efter om det inte känns lite annorlunda i mage, bröst eller kanske illamående.

Svar på tråden Börjar bebisverkstaden i april. Nån mer?