10-månaders kräks, varför?
Natten till torsdag kräktes min son på natten, efter att ha fått välling (majsvälling), samma sak upprepades på natten till fredagen. Vi köpte därför ny välling, risvälling. Hela helgen har fungerat utan kräkningar, men nu helt plötsligt kräks han igen. Vad kan det bero på?
När han kräktes i torsdags trodde vi det var magsjuka så vi köpte vätskeersättning och gav honom det under dagen. Jag borde förstått redan då att det inte var magsjuka, för han kräktes inte, trots att han drack mycket och snabbt. När han sen fick välling på kvällen så kräktes han. Jag sa därför till maken att köpa ny välling på fredagen. Han köpte då risvälling. Hela helgen har gått bra, han har inte kräkts alls. Nu i kväll så kräktes han igen.
Majsvällingen åt han i ca en vecka innan första kräkningen. Innan åt han fullkornsvälling, men då han blev otroligt lös i magen tyckte BVC vi skulle byta till något utan fullkorn.
Det är inga "Jag har ätit för mycket"-kräkningar, utan det känns verkligen som han reagerar på något. Jag ska ringa BVC imorgon, men hur ska jag få dem att ta det på allvar? Jag har redan sagt att jag misstänkte allergi pga magproblemen. Det enda jag kan tänka är om han reagerat på mjölk, men borde han inte gjort det tidigare? Han var ju förvisso en "kräkbebis" när han åt ersättning, men inga kaskader eller liknande. Han har heller inte reagerat på yoghurt eller när det varit mjölk i maten. Gluten får han också, och det finns dessutom inte i majsvällingen, så det borde det ju heller inte vara.
Jag vill bara diskutera med någon som kanske vet vad det kan vara...