Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

10-månaders kräks, varför?

Nu har mina barn inte druckit välling, så kan inte just välling, men min äldsta tålde inte potatis (troligtvis stärkelsen som var problemet) inledningsvis och det visade sig genom kaskadkräkning 2-3 timmar efter att han ätit potatis. Kan du inte jämföra innehållsförteckningarna och se om du kan hitta någon gemensam nämnare i majs- och risvällingen som inte finns i fullkornsvällingen? Bara en tanke

• Flickan och kråkan

Jag skulle inte utesluta magsjuka heller. Mina barn får inte magsjuka som jag - jag kräks sådär en gång var 15-30 minut under två dygn och får inte behålla något. Sista svängen min 6-åring hade magsjuka så kräktes han bara på kvällar, En kräkning per kväll. Åt mat som vanligt på dagen och fick behålla det. Höll på så under en knapp vecka och efter det fick han diarée under ett par dagar. Små barn och magsjuka har inte alltid det där klassiska magsjukeförloppet. Mina äldsta har haft ett par omgångar senaste 1,5 åren och när jag tänker efter så har de - om jag kommer ihåg rätt - bara kräkts under kvällar och nätter och varit pigga och både ätit och druckigt på dagarna,

Svar på tråden 10-månaders kräks, varför?