Fånga dagen skrev 2014-01-27 13:40:10 följande:
Jag undrar om du känner dig lite obekväm med barn i den åldern öht, eller om det bara är med den här lille killen?
Du älskar hans son och ni har en jättefin relation. Då utgår jag från att ert förhållande inte är direkt pinfärskt, utan ni har haft tid att lära känna varandra ordentligt. Du känner dig heller inte utanför när ni är tillsammans alla tre. Vad kan det då vara som får dig att känna dig obekväm och att det känns "konstigt", trots att det inte finns några problem?
Känner du svartsjuka över mannens tidigare liv? Märker pappan att du känner dig obekväm med hans son? Är det vid specifika tillfällen du känner så, eller är det känslor som är ständigt närvarande? Jag rekommenderar inte att flytta ihop så länge du känner som du gör, och tro att det skulle bli bättre bara ni kom under samma tak.. Bäst är att reda ut vad som känns fel innan man slår ihop sina påsar, och kanske skaffar ett gemensamt barn.
Jag har alltid varit lite tafatt runt barn, men aldrig haft dom så nära på samma sätt som jag har nu. Jag vet inte varför det känns så konstigt eller obekvämt, jag har försökt rannsaka mig själv massor med gånger men får inte fingret på det.
Att min pojkvän har haft ett tidigare liv har jag inga problem med, han är trots allt med mig nu :)
Han har inte märkt att jag är obekväm med sonen för jag har försökt göra allt för att inte visa det eftersom jag inte själv vet vad det beror på. Känslorna kommer och går så jag kan inte koppla det till specifika situationer. En sak som jag stör mig vansinnigt på är på hur hans mor beter sig mot sonen. För henne så får han springa runt och äta maten var han vill, hon bryr sig inte ens om han står på huvudet i soffan och äter. När vi är hos mig är det annorlunda, jag vill att han sitter vid bordet och äter maten i lugn och ro med mig och min pojkvän. Min pojkvän backar alltid upp mig och spelar inte ut mig när det kommer till det, vi båda brottas med beteendet som sonen har när han kommer från sin mamma.
Vi har inga planer på att flytta ihop i nuläget, vi tar vardagen lite som den kommer men vi har pratat om att någon gång i framtiden kommer vi bo tillsammans. Om vi skaffar gemensamma barn vet jag inte, jag är inte helt bekväm med den iden och han säger att han gärna skulle ha en liten plutt med mig i framtiden men om jag inte vill så är han okej med det, för det är inte på grund av att ha barn som han är med mig.
Så, det är inget fel på våran relation eller på sonen. Då återstår ju bara att felet ligger någonstans i mitt huvud. Är så vansinnigt rädd att den här känslan aldrig ska gå över!