Överdos theralen?
Vad händer om man tar 65 tabletter theralen samtidigt??
Vad händer om man tar 65 tabletter theralen samtidigt??
Enligt FASS: 6 g till vuxen gav efter ventrikeltömning måttlig till allvarlig intoxikation. 0,8-1,2 g respektive 2 g tillsammans med alkohol till vuxna gav allvarlig intoxikation. Ger främst olika grader av CNS-depression från trötthet, somnolens till djup medvetslöshet. Sinustakykardi kan förekomma men påverkan på cirkulationen är ofta ringa.
Funderar du på att peta i dig den mängden så ska du nog ta och ringa akutpsyk tämligen omgående.
Ta inga tabletter.
Vet förmodligen hur jäkligt du har det, har en släkting i samma sits och ingen tar den på allvar. Har du någon anhörig som kan hjälpa dig?
Kram
Är det dödligt att ta så många?
Kan vara. Men förmodligen kommer du bara att däcka präktigt för att vakna något dygn senare liggande i dina egna spyor, avföring och urin med ett helvetes illamående och eventuellt leverskador. Inget jag rekommenderar.
Om man tar en hög Buspiron också då? (Ångestdämpande)
Blev psyk innan jag gjorde något.. Ska åka hem idag..
Hur mår du nu då? Bra att du inte tog några tabletter. Du klarar det här. Stor kram till dig
Vad starkt av dig att du inte tog tabletterna! Varje gång du står emot såna tankar/impulser kommer du att bli starlare, jag lovar. Kan berätta för dig att jag sj har överdoserat Theralen, och jag har helt ärligt aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, varken psykiskt eller fysiskt, och detta trots att jag knappt var medveten det mesta av tiden. Har bara korta minnen från när jag var på akuten, små glimtar av vad som hände kring mig och hur jag mådde, och de är inte trevliga! Jag blev magpumpad, och fick hjälp i tid, tack och lov känner jag idag!
Det finns en väg ut ur dåligt mående, det GÅR att bli bättre. Och jag lovar att det är värt den kampen! Jag gjorde själv upprepade sjmordförsök när jag var yngre, men tack gode gud för att jag inte lyckades, elelr hade vett nog att själv söka hjälp i tid! är så glad coh tacksam för mitt liv idag! Nyckeln för mig var nog att försöka hitta en mening med vardagen, fylla livet med saker som fick mig att må bättre, känna mig som en del av samhället. Sen fick jag också en bra samtalskontakt, lärde mig att prata om saker, osv. Sen träffade jag en kille, som nu är min sambo sen många år tillbaka, och vi har en 2 årig son, och väntar vårat andra barn vilken dag som helst.
Så ge inte upp! be om hjälp, ta all den hjälp som erbjuds, stå emot mörka tankar! Rinhg någon, försök sysselsätt dig (det som funkade bäst för mig) Våga prova något nytt, ta upp en ny hobby, en sport, gå till biblioteket, baka, vad som helst kan funka. Prata med släkt, vänner, sjukvårdspersonal, allt och inget som vill lyssna (skaffa en katt?) kämpa! Styrkekramar till dig!