• Anonym (Deprimerad)

Överdos theralen?

Vad händer om man tar 65 tabletter theralen samtidigt??

• Svar på tråden Överdos theralen?
  • Anonym (FASS)

Enligt FASS:   6 g till vuxen gav efter ventrikeltömning måttlig till allvarlig intoxikation. 0,8-1,2 g respektive 2 g tillsammans med alkohol till vuxna gav allvarlig intoxikation. Ger främst olika grader av CNS-depression från trötthet, somnolens till djup medvetslöshet. Sinustakykardi kan förekomma men påverkan på cirkulationen är ofta ringa.

Funderar du på att peta i dig den mängden så ska du nog ta och ringa akutpsyk tämligen omgående.

• Anonym (Deprimerad)
    Anonym (FASS) skrev 2014-01-27 16:35:27 följande:
    Enligt FASS:   6 g till vuxen gav efter ventrikeltömning måttlig till allvarlig intoxikation. 0,8-1,2 g respektive 2 g tillsammans med alkohol till vuxna gav allvarlig intoxikation. Ger främst olika grader av CNS-depression från trötthet, somnolens till djup medvetslöshet. Sinustakykardi kan förekomma men påverkan på cirkulationen är ofta ringa.

Funderar du på att peta i dig den mängden så ska du nog ta och ringa akutpsyk tämligen omgående.

Förstog inte mycket av det där.. Ingen son lyssnar på mig, pratade med psyk senast igår kväll/natt..

Orkar inte mer, vill bara försvinna..
  • Anonym (FASS)
    Anonym (Deprimerad) skrev 2014-01-27 16:39:38 följande:

Förstog inte mycket av det där.. Ingen son lyssnar på mig, pratade med psyk senast igår kväll/natt..
    Orkar inte mer, vill bara försvinna..

Men du, vad är det som gör att du mår som du gör? Har det hänt något särskilt eller är du allmänt sänkt?
    Och när du pratade med psyk i natt, berättade du då att du har tankar på att överdosera theralen? För min erfarenhet är att så fort självmordstankar kommer på tal, tas man på allvar på ett helt annat sätt. Och lyssnar de inte när du ringer så åk dit i stället.
  • Anonym (Deprimerad)
    Anonym (FASS) skrev 2014-01-27 16:46:12 följande:
    Men du, vad är det som gör att du mår som du gör? Har det hänt något särskilt eller är du allmänt sänkt?

Och när du pratade med psyk i natt, berättade du då att du har tankar på att överdosera theralen? För min erfarenhet är att så fort självmordstankar kommer på tal, tas man på allvar på ett helt annat sätt. Och lyssnar de inte när du ringer så åk dit i stället.

En livskris och depression..

Ja jag sa att jag ville ta

massa tabelter! Gjorde det vid nyår oxå, (tog tabletter) vilket de borde sett i min journal.. Tog extremt mycket mod för mig att ringa, men blir själv galen på alla tankar, men blev nonchalerad...
  • Mother of 4

Ta inga tabletter.

Vet förmodligen hur jäkligt du har det, har en släkting i samma sits och ingen tar den på allvar. Har du någon anhörig som kan hjälpa dig?
    Kram

• Anonym (FASS)
    Anonym (Deprimerad) skrev 2014-01-27 16:52:06 följande:

En livskris och depression..
    Ja jag sa att jag ville ta
    massa tabelter! Gjorde det vid nyår oxå, (tog tabletter) vilket de borde sett i min journal.. Tog extremt mycket mod för mig att ringa, men blir själv galen på alla tankar, men blev nonchalerad...

Okej... Det är en rätt överjävlig kombination faktiskt. Jag är precis på väg ur det läget själv med hela november inlagd på psyk och sjukskriven sedan dess, så jag förstår att du mår riktigt, riktigt dåligt.
    Har du någon samtalskontakt? Ring i så fall till den personen och förklara hur det är, att du måste få en akut tid nu nu nu.
    Annars vet jag inte vad du ska göra. Åk in som sagt, tala om att du gjort ett försök för mindre än en månad sedan och att du är på väg igen. Det är svårare för dem att avfärda dig när du fysiskt befinner dig på plats än i telefon.
    Eller skriv här. Bara att du startade tråden är ju på något vis ett tecken på att du egentligen vill ha hjälp. Jag kan försöka hjälpa dig igenom kvällen så mycket jag kan, även om jag måste lämna datorn för att utfodra barn och så. Men skriv!
  • Anonym (Deprimerad)
    Mother of 4 skrev 2014-01-27 16:58:38 följande:
    Ta inga tabletter.

Vet förmodligen hur jäkligt du har det, har en släkting i samma sits och ingen tar den på allvar. Har du någon anhörig som kan hjälpa dig?

Kram

Ingen i familjen... Har en kompis som försöker stötta mig..
  • Anonym (Deprimerad)

Är det dödligt att ta så många?

• Anonym (FASS)

Kan vara. Men förmodligen kommer du bara att däcka präktigt för att vakna något dygn senare liggande i dina egna spyor, avföring och urin med ett helvetes illamående och eventuellt leverskador. Inget jag rekommenderar.

• Anonym (Deprimerad)

Om man tar en hög Buspiron också då? (Ångestdämpande)

• Anonym (Deprimerad)

Blev psyk innan jag gjorde något.. Ska åka hem idag..

• Mother of 4

Hur mår du nu då? Bra att du inte tog några tabletter. Du klarar det här. Stor kram till dig

• Anonym (Deprimerad)
    Mother of 4 skrev 2014-01-31 11:31:36 följande:
    Hur mår du nu då? Bra att du inte tog några tabletter. Du klarar det här. Stor kram till dig

Mår något bättre men känns lite oroligt att komma hem ändå för tankarna snurrar fortfarande en del. Men kommer ha ett team som kommer hem till mig på kvällarna i början nu som kollar till mig och så, eftersom det är Värst på kvällarna/nätterna.

Skulle få ett litet recept sömntabletter utskrivet och ett litet recept med antidepp-har börjat med en annan sort eftersom de andra uppenbarligen inte gjorde den nytta de skulle.. Läkaren frågade om han vågade skriva ut det till mig, sa att jag får väl ha de hos en kompis annars (lär jag inte ha men iaf)
  • Anonym (kämpa!)

Vad starkt av dig att du inte tog tabletterna! Varje gång du står emot såna tankar/impulser kommer du att bli starlare, jag lovar. Kan berätta för dig att jag sj har överdoserat Theralen, och jag har helt ärligt aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, varken psykiskt eller fysiskt, och detta trots att jag knappt var medveten det mesta av tiden. Har bara korta minnen från  när jag var på akuten, små glimtar av vad som hände kring mig och hur jag mådde, och de är inte trevliga! Jag blev magpumpad, och fick hjälp i tid, tack och lov känner jag idag!

Det finns en väg ut ur dåligt mående, det GÅR att bli bättre. Och jag lovar att det är värt den kampen! Jag gjorde själv upprepade sjmordförsök när jag var yngre, men tack gode gud för att jag inte lyckades, elelr hade vett nog att själv söka hjälp i tid! är så glad coh tacksam för mitt liv idag! Nyckeln för mig var nog att försöka hitta en mening med vardagen, fylla livet med saker som fick mig att må bättre, känna mig som en del av samhället. Sen fick jag också en bra samtalskontakt, lärde mig att prata om saker, osv. Sen träffade jag en kille, som nu är min sambo sen många år tillbaka, och vi har en 2 årig son, och väntar vårat andra barn vilken dag som helst. 

Så ge inte upp! be om hjälp, ta all den hjälp som erbjuds, stå emot mörka tankar! Rinhg någon, försök sysselsätt dig (det som funkade bäst för mig) Våga prova något nytt, ta upp en ny hobby, en sport, gå till biblioteket, baka, vad som helst kan funka. Prata med släkt, vänner, sjukvårdspersonal, allt och inget som vill lyssna (skaffa en katt?) kämpa! Styrkekramar till dig!

Svar på tråden Överdos theralen?