Inlägg från: längtarmkt |Visa alla inlägg
  • längtarmkt

Bf September 2014

Får jag hänga med också? Jag är 26 år, sambon 31, och vi väntar vårt första barn. Bf 1 Sept. Det börjar bli en liten bulle nu

• längtarmkt

Åh, jag har inte rul förrän 8 april..... Men har intalat mig att det inte är så långt dit! Och det är det ju inte heller. Jag har så svårt med min trötthet, och jag har ätit tillskott länge nu, med alla möjliga vitaminer och mineraler, äter Aco gravid. Ska jag behöva ta ännu mera järn..??

• längtarmkt

Hjälp!!! Min mage sväller så "snett"!! Ska det vara så. På högra sidan naveln sticker det liksom ut och det är väldigt hårt där inunder. Men inte alls lika på vänstra sidan. Är så varje morgon jag vaknar! Efter att jag fått kissa så blir det bättre, men känner fortfarande av det efteråt. Är det något av mina organ som trycker ut, eller vad?

• längtarmkt
    Mammatillw skrev 2014-02-26 13:37:38 följande:
    Nu vet jag inte hur många veckor du gått, men när livmodern vuxit ur bäckenet så om fostret ligger på höger sida i livmodern så ser magen sjukt missformad ut:p inget att oroa sig för:)

Jag är idag 13+2, men det ligger så högt i jämförelse med hur långt jag känt efter och som jag tror att livmodern vuxit. Det måste isf vara något organ eller så. Har aldrig gått en graviditet såhär långt, så allt som händer framöver kommer vara nytt för mig, hoppas ni kan stå ut med lite "dumma" frågor tack för svaren!
  • längtarmkt
    livan86 skrev 2014-02-26 18:32:28 följande:
    Alltså, jag måste bara fråga... på en vecka nu har min mage växt extremt mycket. ser ut som jag e i 5/6månaden typ... helt galet.... nån mer som vart med om det..? jag menar det borde ju inte synas alls egentligen?

Ja, visst kan det vara så, att det syns redan. Jag är fortfarande extremt svullen i hela magen, men jag kommer nog inte kunna dölja magen så värst länge till, även om det inte främst bebis som gör den så stor. Sambon säger hela tiden att den är stor, så det är inte inbillning heller. Det är ju såå olika det där. Hur funkar det med mat för er? Jag har allvarliga problem med att äta fisk, det GÅR BARA INTE. Jag blir så sjukt illamående och sist var det ren tjurighet som höll kvar det i magen, hade jag givit med mig hade det kommit upp. Jag behöver ju verkligen få i mig den näringen, men kan jag äta nånting annat? jag kan ju inte hålla på så här! Förslag nån?
  • längtarmkt
    Firran skrev 2014-02-27 20:43:00 följande:
    Nu kanske det funkar !! Här är min mage nu iaf :))

Ok, kanske inte är konstigt att min syns också då..... i morse kändes det mera utspritt i alla fall, magen var mera jämn.. Och sticker ut gör den ju... Fast jag har antagligen lite mera hull än er båda, så magen är inte riktigt lika avslöjande ännu. Men shit vad den sväller efter lunch!!
  • längtarmkt
    Mammatillw skrev 2014-02-27 19:27:18 följande:
    Gattis till graviditeten:) kan ju vara så att din fulla urinblåsa trycker på något organ också, men jag skulle tippa på att det är livmodern:) Jag är 9+6 idag och magen är alltid jätte svullen, jag vet själv att det är tarmarna men de som vet om graviditeten tycker jag har fin "bebis mage";)

Tack för mysiga ord! Det är ju helt fantastiskt detta!! Härligt att kunna dela med andra på FL också!!
  • längtarmkt

[quote=72639855][quote-nick]Firran skrev 2014-02-28 19:50:11 följande:[/quote-nick]Det går inte från mobil.. Värdelöst men från Ipad gick det.. Ska också försöka få upp en bild sen, men nu är det först snutta kudde som gäller! Riktigt svullen nu, svärmor blev överlycklig ikväll! natti!

• längtarmkt

Jag har ju lite bekymmer med jobb.... Börjar EVENTUELLT på nytt jobb 1 maj, säsongsjobb. Det sträcker ju sig till sena oktober nån gång, jag har ju beräknat datum 1sept.... Är så rädd att de kommer ge jobbet till någon annan om jag berättar att vi väntar barn redan nu.... Vill verkligen ha det här jobbet!! Hur ska jag bete mig med detta? Nån som har något bra tips?

• längtarmkt

Jag mår ganska bra, magen växer så det knakar verkligen! Snart v 16! Såååå overkligt! Är det någon mer än jag som har jättesvårt att äta fisk?! Jag mår jättelilla av det, så jag undrar om det finns något typ kosttillskott eller nåt som jag kan ta? Bebisen vill ju ha näringen liksom

Firran skrev 2014-03-08 22:12:04 följande:
    Hur mår ni ? :) Jag har inga symtom alls längre... Kanske det som kallas spökveckor ;) Iaf skönt att illamåendet försvunnit helt... Ska man väl inte klaga på ... 2 veckor tidigare än sist :) längtar till rul nu !!!

• längtarmkt
    livan86 skrev 2014-03-10 11:31:40 följande:
    omega-3 borde väl vara bra? jag vet inte.. jag älskar fisk

Vissa tillskott har jag fått förklarat att man inte ska ta... Kanske är säkrast att ringa bm...
  • längtarmkt

Jag ska göra rul i vecka 20 (19+0) hade så gärna velat fått komma tidigare! Tror jag kände första volten i magen igår, är vårt första barn detta. Och träffade massa kompisar igår varav den ena var fullständigt hänförd och tittade mig i ögonen med tårar och sa: vilken underbart fin mage du har! Blev så lycklig av hennes spontana sätt, liksom. Jag mår bättre, idag är sista dagen för sjukskrivningen så på måndag måste jag väl till arbetsförmedlingen, känns ju sådär. Får sån känsla av värdelöshet när jag går dit. Hoppas hitta något jobb snabbt! Men vad säger man? Hej jag är gravid, har ni något jobb till mig? Hoppas ni andra mår bättre också!

• längtarmkt

/div> va mysigt med första volten <3 en härlig känsla det där! kanske kan du söka ett sommarjobb / vikariat bara?[/quote] Jaa, det är det att jag har ju varit sjukskriven nu och tappat mkt ork, tror inte jag fixar heltid heller. Träffade en bra Karl som hjälpte mig på af ia, så det kändes bra. Men à-kassa, kan man söka det på deltid?

• längtarmkt
    UnhandyPillow skrev 2014-03-27 09:55:02 följande:
    Oj! Känns som jag varit ifrån ett tag nu! Här håller illamåendet i sig! Är i vecka 16 nu. Går jätte snabbt nu när man har två barn hemma att ta hand om med. Har inte hänt så mycket går mest och väntar på rul. Men det gör inte så mycket när man har fullt upp här hemma ändå. Har en bebis som försöker sig på sina första stapplande steg. Så mysigt. Har börjat känna av fogarna lite om jag går för mycket eller sitter still för länge. Magen sa bara pang i vecka 14 ungefär så nu är magen som i vecka 20 med första barnet. Ska försöka lägga in en bild senare när jag ligger ner. Då ser man verkligen hur stor den är för att vara så tidigt. Någon som börjat shoppa bebis kläder än dåg

Härligt med lite distraktion Jag ska träffa en tjej idag som ska göra sig av med massa grejer eftersom de inte planerar fler barn. Hon har inte hunnit använt allt så mycket är nytt, alltså oanvänt. Är verkligen förespråkare för att hitta lite begagnat, jag tycker att det är hutlöst hur mkt pengar man får lägga på alla grejer man behöver inför en bebis om man köper allt nytt. På köp o säljsidorna på nätet/Facebook finns det ofta.
  • längtarmkt
    Firran skrev 2014-03-31 16:01:41 följande:
    Rul idag och allt såg toppen ut .... Fick datum 5 dagar tidigare så 27 augusti ... En liten lilla syster :)

Åh, vad mysigt! Längtar till rul nu! Men men, på tisdag, är ju inte så långt kvar. Ska också köpa ett babynest, eller så önskar vi oss av någon ist. Var o köpte kläder i måndags hos en jättetrevlig tjej, kom hem med jättemkt fint! O könsneutralt, vi tänker inte ta reda på vad det blir. Känns helt fantastiskt att ha fått känna de första sparkarna!!! V 18+3 idag, får se hur det ser ut på tisdag. En fråga, som förstföderska, vad är bra att använda för tvättmedel? Vad ska jag inte använda? Och sköljmedel är helt uteslutet va? Jobbigt om begagnade kläder blir lite "hårda" liksom...
  • längtarmkt

[quote=72927413][quote-nick]Firran skrev 2014-04-04 09:24:07 följande:[/quote-nick]Jag har faktiskt använt vanligt från början.. Hade ett sensitive sköljmedel från start men inte så länge.. Har funkat bra.. Men sen är jag inte emot sköljmedel som vissa är... Ok, tack för svar. Alltså parfymfritt tvättmedel då eller?

• längtarmkt
    Firran skrev 2014-04-04 17:07:23 följande:
    Ja precis.. Tror tillåmed det finns nått som heter sensitive.. :)

Har en kompis som använt det också och hon är själv jätteallergisk mot allt möjligt... Tack för svaren!
  • längtarmkt
    Firran skrev 2014-04-05 11:40:57 följande:
    Är det någon mer som inte känner sig gravid? Vilken märklig känsla tycker jag.. Känner bebis ibland men inte mycket... Hade halva moderkakan bak och halva fram så det kanske spelar in? Kände mer med dottern den här tiden... Känner mig verkligen inte gravid alls.. Men man ska väl inte klaga för de flesta "symtom" är ju inte jätte positiva...

Jag förstår din känsla, jag väntar ju första barnet, så det har varit väldigt lugnt i magen bara tills för någon dag sedan. Funderade när det skulle börja kännas. Är nu inne i vecka 20 och det är aktivitet där inne. Men min moderkaka låg tydligen inåt mot ryggraden till så nu hoppas jag det inte dröjer så länge tills pappan också ska kunna känna
  • längtarmkt
    Vii3 skrev 2014-04-20 22:20:24 följande:
    Ja eller det hade vart jättebra om man fick se fler gången, en ul på nio månader är ganska lite. hur går det för alla? Känner ni bebissparkar än? Jag känner mer och mer så himla mysigt :) Har ni börjar titta på barnvagnar än? Så himla svårt att välja. Blev förtjust i I'coo peak air night men är lite tveksam på hjulen.

Jag känner för fullt, allra helst på morgnarna, i lördags fick sambon känna på en rejäl karateuppvisning också. Det känns jättehärligt att det blir tydligare och att han också får uppleva det! Har tittat på en mutsy-vagn. En begagnad men jättefin! En bekant som ska göra sig av med sin. Känns bra med den. Ska hämta den om knappt en månad, skulle jag tro det känns overkligt på något sätt, tycker jag! Bebis är verkligen på väg! V 22 idag!!
  • längtarmkt
    Firran skrev 2014-05-19 11:27:30 följande:
    Såå dumt att man inte kan lägga in bilder från telefon!! Skulle nån.av er vilja följa åt i en hemlig Facebook grupp om jag gör en? Blir ju inte lika hemliga som här men ingen ser vad som skrivs utanför gruppen

Jag hänger gärna på! En fråga bara! Är det någon som har börjat på föräldrakurs? Vi var på vår första träff igår, heeeeeelt värdelöst. Måste man gå? Nej, antar att man inte måste. Men jag blev givetvis besviken och anti för att det inte var bättre innehåll än vad det faktiskt var. Såååtråkigt, någon som känt lika? V 26 nu, det rullar på!
Svar på tråden Bf September 2014