Inlägg från: Mammatillw |Visa alla inlägg
  • Mammatillw

Bf September 2014

Hej! Får jag också hänga på här? Väntar mitt och sambons andra barn, sonen blir 3 i juli. Bf runt den 25 september:) var på vul i v.7 och fick se ett friskt tickande hjärta :)

• Mammatillw
    längtarmkt skrev 2014-02-26 08:57:18 följande:

Hjälp!!! Min mage sväller så "snett"!! Ska det vara så. På högra sidan naveln sticker det liksom ut och det är väldigt hårt där inunder. Men inte alls lika på vänstra sidan. Är så varje morgon jag vaknar! Efter att jag fått kissa så blir det bättre, men känner fortfarande av det efteråt. Är det något av mina organ som trycker ut, eller vad?

Nu vet jag inte hur många veckor du gått, men när livmodern vuxit ur bäckenet så om fostret ligger på höger sida i livmodern så ser magen sjukt missformad ut:p inget att oroa sig för:)
  • Mammatillw
    längtarmkt skrev 2014-02-27 08:18:12 följande:

Jag är idag 13+2, men det ligger så högt i jämförelse med hur långt jag känt efter och som jag tror att livmodern vuxit. Det måste isf vara något organ eller så. Har aldrig gått en graviditet såhär långt, så allt som händer framöver kommer vara nytt för mig, hoppas ni kan stå ut med lite "dumma" frågor smile1.gif tack för svaren!
    Gattis till graviditeten:) kan ju vara så att din fulla urinblåsa trycker på något organ också, men jag skulle tippa på att det är livmodern:) Jag är 9+6 idag och magen är alltid jätte svullen, jag vet själv att det är tarmarna men de som vet om graviditeten tycker jag har fin "bebis mage";)
  • Mammatillw
    längtarmkt skrev 2014-02-28 08:49:35 följande:

Tack för mysiga ord! Det är ju helt fantastiskt detta!! Härligt att kunna dela med andra på FL också!!
    Det är så roligt att dela med andra väntande på fl:) särskilt sista tiden hemma innan bebben kommer då man går hemma;) sist gick jag hemma från vecka 25. Men den här graviditeten hoppas jag på att få jobba lite längre :)
  • Mammatillw
    Firran skrev 2014-03-02 19:18:54 följande:

Är ni sugna på någon speciellt ??

Kommer inte ihåg att jag va det när jag väntade dottern ....

Men nu är jag så sjukligt sugen på salt !!! Och salt lakrits !!

Äter tomat med salt varje dag blir så sjukt sugen på det haha ....

Känns som om det hade vart nyttigare om man vart sugen på tex frukt :))

Hade absolut inga cravings med sonen, men nu är det färsk mango med kesella vanilj:p inte så nyttigt! Kan dra u mig hur mycket som helst:p
  • Mammatillw
    Firran skrev 2014-03-03 15:47:32 följande:

Får ni veta kön om ni vill på Rul?

Vill ni veta?

Jag hoppas verkligen den lilla vill visa sig för oss.. Så sjukt praktiskt att veta tycker jag!!

Vi får veta om vi vill:) tog reda med sonen med och kommer göra det den här gången också:) Idag var det inskrivning hos bm:) det börjar gå framåt:D
  • Mammatillw

Jag är fortfarande sjukt trött och har fått en fruktansvärd foglossning :/ Foglossning är något helt nytt för nig då jag knappt hade "vanliga" krämpor när jag väntade sonen.. Lagom kul med en 3 åring och ett heltids jobb.. Jaja, det går väl över hoppas jag:)

• Mammatillw
    Firran skrev 2014-03-12 12:28:04 följande:

Jag har inte känt av illamåendet på 1,5 vecka så ingen va gladare än jag ! Meeeen har spytt två mornar nu igen !!:((

Sitter och kollar på vagnar

Någon här som har en 2,5 åring och får syskon ?

Svårt tycker jag

Hr fått ögonen för Phil Teds navigator

Nån som har erfarenhet av de vagnarna ? Verkar ju väldigt smidiga !!!

Vi kommer ha en 3åring och jag sitter i samma funderingar.. Sonen åker fortfarande mycket vagn, till och från dagis samt om vi traskar runt på köpcentrum.. Jag har kollat på samma vagn spm dig men har ingen erfarenhet av den tyvärr.. Jag tror hellre på att man kan köpa en begagnad syskonvagn än att stå utan när det väl är dags?
  • Mammatillw

Okej, ja det är ju en djungel! Jag älskar barnvagnar och har bytt 5-6 vagnar till olika märken med sonen, men är helt grön på syskonvagnar..

• Mammatillw
    Firran skrev 2014-03-16 08:28:19 följande:

Okej.. Ja det där kan man diskutera i all evighet :)

Min dotter va absolut inte för liten vid 15 mån för att åka framåt..

Svårt det där med vagn..

En djungel :)

Nån som vill bjuda på en magbild?? :)

Jag kände en tydlig puff idag!!! :)

Försökte ladda upp en i morse via mobilen, gick inte:p men nu är v. 13 här och jag har fått en tydlig bebisbula.. + att jag ligger i världens förkylning:( usch:/ har någon av er tagit strepsils som gravid? Jag tog en ikväll, läste sen att man ska kolla med läkare först:s
Svar på tråden Bf September 2014