Inlägg från: UnhandyPillow |Visa alla inlägg
  • UnhandyPillow

Bf September 2014

Med sonen va det Tuc och Djungelvrål som gällde! Med dottern apelsiner och citronvatten med lite för mycket citron i. Denna gången är jag sjukt sugen på gröna oliver med paprika pasta i

• UnhandyPillow

Vi får veta kön på RUL om man vill det. Vi kommer inte att ta reda på det denna gången. Med första barnet tog vi inte reda på det men med andra gjorde vi det. Och måste nog säga att det va väldigt roligt att först efter förlossningen få reda på vem som gömde sig där inne. Men jag ångrar inte en dag att jag tog reda på det med andra barnet. Men denna gången som kommer vara sista så vill vi ha den överraskningen.

• UnhandyPillow

Va inne på UL i måndags! Allt såg jätte bra ut och oj va bebben sparkade och vände runt hela tiden. Greppade navelsträngen en gång med. Så himla söt!! Skönt att allt såg bra ut. Datumet blev 14/9. Så är i vecka 14 nu och har lika stor mage som jag hade med barn nr1 ivecka 20! :-O Men mina magmuskler har ju inte hunnit tränas upp än. Mår bara illa på morgonarna nu och har bara kräkts en gång denna vecka! och de va för att jag åt för fort. Vagn funderar vi på en Emmaljunga Viking Double . o

• UnhandyPillow

Jag vill absolut inte vända varken lillasyskonet som ska komma eller mellanbarnet framåt. Eftersom så många tester gjorts på detta och alla pekar på samma sak. Det bästa för barnen är att sitta mot föräldrarna. a

• UnhandyPillow

Nej! Absolut inte skadligt! Det sa jag aldrig! Men "oavsett ålder" håller jag nog inte med om då en 5-6 månaders inte kan berätta om han eller hon får för mycket intryck. Då blir det bara tomt stirrande för dem. Men visar de att de vill titta framåt tex kikar mycket runt kanten på vagnen så vill de ju se mer. Men all forskning säger ju att ju längre man har dem mot sig ju bättre. Mellanbarnet är bara 15 månader så hon är/kommer vara för liten för att sitta framåt. Samtidigt kommer hon vilja vändas tidigare än lillasyskonet så därför vill vi ha vändbara och seperata sitsar. Något som även är positivt är att de då automatiskt har lite "vägg" mellan sig vilket jag av erfarenhet vet är guld värt.

• UnhandyPillow

Oj! Känns som jag varit ifrån ett tag nu! Här håller illamåendet i sig! Är i vecka 16 nu. Går jätte snabbt nu när man har två barn hemma att ta hand om med. Har inte hänt så mycket går mest och väntar på rul. Men det gör inte så mycket när man har fullt upp här hemma ändå. Har en bebis som försöker sig på sina första stapplande steg. Så mysigt. Har börjat känna av fogarna lite om jag går för mycket eller sitter still för länge. Magen sa bara pang i vecka 14 ungefär så nu är magen som i vecka 20 med första barnet. Ska försöka lägga in en bild senare när jag ligger ner. Då ser man verkligen hur stor den är för att vara så tidigt. Någon som börjat shoppa bebis kläder än dåg

• UnhandyPillow

Verkar inte som att jag kommer till skott med att lägga in någon bild. ;-P Aja, nu är magen en riktig kalaskula!! Va inne på rul i vecka 19 då sparkade bebisen till ultraljudsmojjängen så ulteknikern hoppade högt! Så en stark liten krabat i magen. Nu i v. 23 så syns och känns sparkarna jätte tydligt, även att jag har moderkakan i framvägg. Allt såg bra ut på RUL, så skönt! Nu rullar dagarna bara på, nästa vecka ska jag boka tid till första bm besöket efter ultraljudet. Ska bli spännande att se hur alla värderna ligger och kanske får lyssna på lilla hjärtat med.

• UnhandyPillow
    mrs08 skrev 2014-06-26 22:00:54 följande:

Länge sen som jag var inne och läste..... Är nu i vecka 29. Gahhh, måste ta tag i att fixa lite praktiska saker.

Är det någon av er som har problem med restless legs? Hur har ni "lindrat" isåfall? Jag har använt stödstrumpor till och från men vill inte gärna använda det i sommarvärmen.

Jag har RLS med och utan bebis i magen fick det när jag väntade nr 1. Mitt bästa tips är att ställa sig i duschen och shocka benen. Spola dem först med iskallt vatten sen varmt sen iskallt sen varmt igen. Det hjälper alltid för mig. Har ju haft det sedan 08 nu. ????

Går in i vecka 31 i morgon. Antar att man inte får lika många bm besök med nr 3. Har varit på ett besök och nästa är om 2 veckor. Ska då se om jag kan tigga till mig ett TUL. Få se hur det går. ???? Bebisen sparkar mest hela tiden känns det som. Aldrig haft en sådan aktiv bebis i magen tidigare. Barn nr 1 sparkade hårt (fick blåmärke precis under revbenen) men inte lika ofta och barn nr 2 va väldigt lugn av sig. Skönt att vi va inne på så många UL då annars hade jag varit jätte nojig. Mår ganska bra och har inte ökat så mycket i vikt heller utan mer lagom. Har ont av foglossning och idag har jag ont i ena knäet efter en väldigt aktiv dag igår.

Känns i kroppen när man måste springa runt efter en 19 månaders med men går bättre än förväntat. 5 åringen hjälper till väldigt mycket så det är skönt! Och nu har maken semester så ska bli skönt att få vila lite under dagarna.

Någon mer än jag som har svårt att få i sig järntabletterna? Man ska ju inte äta dem med mat men jag är ju hungrig jämt så är ju aldrig på tom mage! ???? Hur gör ni?
  • UnhandyPillow

På måndag går jag in i vecka 36. Mår väl sådär, känner fogarna rätt bra och har förvärkar när jag gör "för mycket" som att dammsuga, torka golven, plocka leksaker m.m.

Sjukt sugen på att få min bebis nu men hoppas att h*n stannar inne tiden ut. Har varit inne på tul och bebisen beräknas väga 2200 vid bf. Ska på ett extra tul om någon vecka och se ifall det ändrar sig. Är så rädd att få ligga på neo med två barn och en man som behöver mig där hemma. Dottern beräknades väga 2500 och vägde 2700 när hon kom 10 dagar tidigare än beräknat så hoppas att de går åt det hållet denna gången med. Vi ska packa ner 1. Myskläder till mig + amnings bh:ar 2. Två set kläder till bebisen stl 44 och ett set i 50. 3. Dextorol 4. Mysiga kläder till min man (ifall han måste åka direkt från jobbet). 5. Mobilladdare Det är väl det jag kommer på just nu.

• UnhandyPillow

Nu är den magiska månaden här!!! Någon som redan tittat ut? 13 dagar kvar för min del. Men andra barnet kom 10 dagar tidigare så nu är jag förberedd att bebben kan komma vilken dag som helst. Hoppas efter i morgon bara för då är det fotografering på dagis och de kan jag bara inte missa! ;P Har mått lite illa från och till i 2-3 dagar nu och har fruktansvärt ont i fogarna. Rör mig som en tant/pingvin. ;)

• UnhandyPillow

Just det fick komma in på extra tul igen eftersom att bebisen skulle vara så liten och den hade spurtat ordentligt! Så beräknad vikt är nu 2600g! :D

• UnhandyPillow
    Neithotep skrev 2014-09-01 09:29:35 följande:

Oj är bebis beräknad att väga 2600g vid födseln? Kanske bra om den får stanna tiden ut då .

Ja men dottern va beräknad till 2500g vid BF och hon vägde 2700g när hon kom 10 dagar för tidigt. Så är inte så orolig. Barnet mår bra och är "färdigt". Det är bara det att jag får "små" barn. :) Så om detta barnet kommer nu så kan det ändå vara större än vad storasyster var. :)
  • UnhandyPillow

10 dagar kvar idag. Fick dottern 10 dagar tidigare så hade hoppats på idag. ;-P Jag är så nyfiken på vem som gömmer sig där inne! Och storebror längtar massa med. Storasyster är för liten för att förstå. Min man ringer hem 3-4 gånger om dagen för att fråga om de är dags nu. :-P

• UnhandyPillow

Idag kl. 05:37 tittade lille Arvid ut. En vecka för tidigt och han va inte alls en liten bebis som sin syster! Han vägde 3215 och va 51 lång! Så störst av alla syskonen! <3

• UnhandyPillow

Grattis!!

Hade världens bästa förlossning!

Etablerade värkar 03:00

Tog vattnet 05:25

Krystvärkar 05:32

Föddes 05:37

Svar på tråden Bf September 2014