• Firran

Bf September 2014

Idag va jag hos bm.. Fick lyssna på hjärtljuden som låg runt 150 :)

Går in i vecka 21 imorn <3

• Firran

Oj, Fiiin

Mammatillw skrev 2014-04-12 19:29:25 följande:
    Igår, 16+0, det börjar bli svårt att dölja magen nu:)

• Firran

Åh härligt!!

Önskar man fick göra fler ultraljud under tiden hehe så mysigt!!

Vii3 skrev 2014-04-15 23:30:46 följande:
    Då var vi också på rul idag, helt fantastisk känsla att se vår lilla prins som rörde sig för fullt i magen. allt såg bra ut och vi fick bf 3 september. så lycklig!:)

• Firran

Jag känner mer och mer.. Men är i vecka 22 nu..

Känner mycket mindre rörelser den här gången än med dottern... Men de blir starkare Och starkare..

Jag har köpt en phil&teds navigator...

Men funderar på att köpa en babyjogger city versa också...

En djungel

Vii3 skrev 2014-04-20 22:20:24 följande:
    Ja eller det hade vart jättebra om man fick se fler gången, en ul på nio månader är ganska lite.

hur går det för alla? Känner ni bebissparkar än? Jag känner mer och mer så himla mysigt :)

Har ni börjar titta på barnvagnar än? Så himla svårt att välja. Blev förtjust i I'coo peak air night men är lite tveksam på hjulen.

• Firran

Kul när ni skriver här!! :)

Hur mår alla?

Jag va hos barnmorskan idag..

Gått upp 3 kg och hade 22 i sf mått..

Går in i vecka 25 och veckorna bara tickar på...

• Firran

Jag känner ju verkligen inte att jag är gravid.. Alltså med hunger osv.. Inte sugen på nått speciellt.. I början däremot så levde jag på tomater med salt på...

Känns som att man kommer svälla ändå när värmen kommer :(

Neithotep skrev 2014-05-09 15:50:51 följande:
    Det var inte mycket, bra jobbat! Går in i vecka 25 på söndag men gissar att jag gått upp minst 6 kg.. känns som 16 ;P

• Firran

Såå dumt att man inte kan lägga in bilder från telefon!!

Skulle nån.av er vilja följa åt i en hemlig Facebook grupp om jag gör en?

Blir ju inte lika hemliga som här men ingen ser vad som skrivs utanför gruppen

• Firran
    längtarmkt skrev 2014-05-20 17:06:39 följande:

Jag hänger gärna på! En fråga bara! Är det någon som har börjat på föräldrakurs? Vi var på vår första träff igår, heeeeeelt värdelöst. Måste man gå? Nej, antar att man inte måste. Men jag blev givetvis besviken och anti för att det inte var bättre innehåll än vad det faktiskt var. Såååtråkigt, någon som känt lika? V 26 nu, det rullar på!
    oj... inte vart in på länge.... det är väl frivilligt... jag givk med första barnet... men nu blir man inte erbjuden .... 

Hur mår ni alla ??? 

jag har gått på semester nu sen direkt havandeskaps penning så kommer inte jobba mer... men känns inte direkt som ledigt då jag har en två åring som ska sysselsättas hela dagarna.... 
    vädret är jag ganska nöjd med iaf ,,, känner att man skulle svälla skapligt när värmen kommer =// 
  • Firran

Härär min mage nu... ganska liten som jag förstått men tycker det är skönt.... 
    gått 30 veckor snart

• Firran

Jag va ungefär lika med min dotter som är två nu.. Hon vägde 3550 men va 10 dagar tidig... Så va rätt stor...

Har kanske liite mindre mått nu.. Men kanske skiljer en två cm... :)

Neithotep skrev 2014-06-18 17:20:19 följande:

Är också i vecka 30 men inte alls så där liten tyvärr haha.. har du fått små barn tidigare?

• Firran
    UnhandyPillow skrev 2014-07-06 11:35:25 följande:
    Jag har RLS med och utan bebis i magen fick det när jag väntade nr 1. Mitt bästa tips är att ställa sig i duschen och shocka benen. Spola dem först med iskallt vatten sen varmt sen iskallt sen varmt igen. Det hjälper alltid för mig. Har ju haft det sedan 08 nu. ????

Går in i vecka 31 i morgon. Antar att man inte får lika många bm besök med nr 3. Har varit på ett besök och nästa är om 2 veckor. Ska då se om jag kan tigga till mig ett TUL. Få se hur det går. ???? Bebisen sparkar mest hela tiden känns det som. Aldrig haft en sådan aktiv bebis i magen tidigare. Barn nr 1 sparkade hårt (fick blåmärke precis under revbenen) men inte lika ofta och barn nr 2 va väldigt lugn av sig. Skönt att vi va inne på så många UL då annars hade jag varit jätte nojig. Mår ganska bra och har inte ökat så mycket i vikt heller utan mer lagom. Har ont av foglossning och idag har jag ont i ena knäet efter en väldigt aktiv dag igår.

Känns i kroppen när man måste springa runt efter en 19 månaders med men går bättre än förväntat. 5 åringen hjälper till väldigt mycket så det är skönt! Och nu har maken semester så ska bli skönt att få vila lite under dagarna.

Någon mer än jag som har svårt att få i sig järntabletterna? Man ska ju inte äta dem med mat men jag är ju hungrig jämt så är ju aldrig på tom mage! ???? Hur gör ni?
    jag hade 98 i järnvärde sista besöket ! =( jättesvårt att få i mig tabletter och idag spydde jag av dom... 

kan inte äta de på tom mage alls.... 
    ska till bm igen på onsdag och hoppas verkligen inte det sjunkit mera ... 
    jag dricker blutsaft och försöker då få i mig tabletter... funkar bäst när jag tar de med frukosten.... 
  • Firran

helt glömt bort att logga in här !!! =) 
    våran tjej kom redan 16 /8 : ) vecka 38 plus 3 precis som våra<n första tjej =) ... vattnet gick hemma denna gång också och allt gick toppen... 

ut kom en Erica på 3092 gram ..... tog 3.5 timme från att vattnet gick hemma med 0 känningar tills hon va ute =) 

hoppas det gått bra för er alla !!! eller går bra ! kul om ni frtsätter uppdaterar trotts att det är lite segt i tråden ; ) 

Svar på tråden Bf September 2014