Inlägg från: bonfireheart |Visa alla inlägg
  • bonfireheart

Pojkvän får inte sova över

Jag är en flickvän som är lite bekymrad.
    Efter att min pojkvän inte kunde besvara samtal pga. död mobil och inte ringde från annan telefon i "tid" så att han kunde berätta att han stannade ytterligare en natt hos mig så blev hans föräldrar rätt vresna på honom.
    De satte därmed en ny regel berättade han idag, att han bara får sova över fredag till lördag, antagligen inte skoldagar heller. Detta har vi fått innan, dock hade jag en period då skoldagar inte va ok för min pappa.
    Detta betyder att vi max kan sova över 1 gång vecka och knappt kan umgås på skoldagar pga. normal skoldagar + buss/tåg tid hem plus diverse träningar. Dock så är han hos sin mamma varannan helg där den regeln inte gäller. Och på helgerna vill han ju även kunna sitta och umgås med sin bästa killkompis.
    I min mening är det för stort straff för en engångsföreteelse, vi blir trots allt 17 i år, det är ett seriöst förhållande, vi är skötsamma, festar inte osv. och jag märker att han blev väldigt nere pga. detta. Han sa själv att ju mindre tid han får med mig & kompisar desto mer kommer han sitta och spela vid datorn när han inte har träning.
    Jag har absolut inget emot hans föräldrar, snarare tvärtom tycker om dom jätte mycket och känner mig som en del av familjen.
    Min fråga till er föräldrar eller personer som vart i liknande situationer, finns det något som jag kan göra? Rynkar på näsan
    Mvh!
  • Svar på tråden Pojkvän får inte sova över
  • bonfireheart
    roffe skrev 2014-01-27 23:44:36 följande:
    Dom kanske ändrar sig när han lär sig höra av sig i tid. När han visar att han kan sköta sig efter deras regler helt enkelt. =)  Så svårt är det ju inte att ladda mobilen :P

Grejen är väll den till skillnad ifrån många andra i vår ålder så är han inte särskilt mobilberoende, så eftersom dagen spenderades med tv tittande & gos i soffan och lite skolarbete lämnade han mobilen på mitt rum så ringer de så hörs den inte ner. Som sagt en engångsföreteelse som jag tycker fick lite för stor konsekvens, visst att han blir varnad och kanske just denna veckan att inga övernattningar få ske hade vart en sak som man hade vart okej med men såhär permanent liksom...

Om 1 år är vi liksom myndiga och kan till och med flytta hemifrån, så de känns lite som att ta i detta...
    Vill verkligen hjälpa honom...

• bonfireheart
    roffe skrev 2014-01-28 00:51:49 följande:
    Men jag tror faktiskt att ni överlever, han fick ju inte utegångsförbud så ni kan ju fortfarande ses. =)

Överlever gör vi, men de känns som att han blir lite förlöjligad eller som att de ser på honom som om han vore 13 år. Tyvärr så kan vi inte ses lika ofta för att våra scheman matchar väldigt dåligt, när han har långa dagar så har inte jag och vice versa sen som sagt träningar och de att våra kära busskort är tidsbegränsade.

Men men förmodligen så kommer de märka att hans humör blir annorlunda, att han sitter inne mer osv och då kanske lättar på trycket, i vanliga fall är han väldigt duktig på att meddela vart han är osv.

Svar på tråden Pojkvän får inte sova över