• saltgurkan

Plötslig Mensvärk i v. 22!?

Fick igår kväll plötslig smärta som liknar mensvärk, det höll i sig i någon timma och strålar lite ut mot ryggen. Sen vaknade jag på natten med samma smärta. Sammandragningar har jag haft sedan ett par veckor tillbaka och så även inatt.

Det är inte själva sammandragningarna som gjorde ont, utan en ständig molande värk såpass att jag inte kunde sova. Blev orolig och tänkte ringa sjukvårdsupplysningen men somnade till slut om.

Inte kan väl växtvärk i livmodern komma så plötsligt!? Någon som vet?

• Svar på tråden Plötslig Mensvärk i v. 22!?
  • tjejmamma79

kan vara en uvi jag har hade kraftig krampliknande mens värk förra vecka kte in och kolladedet var en uvi

• Malima

Jag har haft likadant inatt, är i vecka 17. Har dock redan gjort uvi-test och det visade inget. Man blir ju orolig!

• semlorna

Det är mycket som kan göra ont. Fis på tvären,molvärk pga växande livmoder, förstoppning osv. Ring er BM om ni är oroliga, de brukar vara bra på att veta om det är normalt eller inte.

• saltgurkan
    semlorna skrev 2014-01-28 13:03:04 följande:
    Det är mycket som kan göra ont. Fis på tvären,molvärk pga växande livmoder, förstoppning osv. Ring er BM om ni är oroliga, de brukar vara bra på att veta om det är normalt eller inte.

Ja ringa bm kan man ju givetvis göra, men varför finns FL om man inte kan ställa frågan till er? Förstoppning är det inte, växtvärk som kommer så plötsligt!? Värken hängde ju inte ihop med sammandragningarna som sagt, så vad kan orsaka "mensvärk" helt plötsligt?
  • semlorna
    saltgurkan skrev 2014-01-28 18:12:39 följande:
    Ja ringa bm kan man ju givetvis göra, men varför finns FL om man inte kan ställa frågan till er? Förstoppning är det inte, växtvärk som kommer så plötsligt!? Värken hängde ju inte ihop med sammandragningarna som sagt, så vad kan orsaka "mensvärk" helt plötsligt?

Är du orolig är det BM eller förlossningen som bör ringas eftersom det är dem som sitter på rätt kunskap för att bedöma era frågor. Här är det personliga erfarenheter och gissningar du får vilket knappast hjälper om det är något du behöver kolla upp
  • saltgurkan
    semlorna skrev 2014-01-28 18:36:03 följande:
    Är du orolig är det BM eller förlossningen som bör ringas eftersom det är dem som sitter på rätt kunskap för att bedöma era frågor. Här är det personliga erfarenheter och gissningar du får vilket knappast hjälper om det är något du behöver kolla upp

Det är ju självklart att det är dit man ska vända sig om man är orolig, men jag är inte så orolig längre, det har gått över och allt känns normalt. Så sluta ge den kommentaren, hade aldrig ställt frågan här om jag förväntade mig ett svar som kan ersätta ett svar från bm. Tack.
Svar på tråden Plötslig Mensvärk i v. 22!?