Inlägg från: Funderingar01 |Visa alla inlägg
  • Funderingar01

Ont ont ont! Även mellan amningarna

Usch vad det låter jobbigt! Jag tycker själv om att amma mina barn, men jag anser absolut inte att det är värt hur mycket som helst. Känner du för att gå över till ersättning så gör det. Livet måste ju fungera och allt ska inte behöva handla om smärta, det här är ju en tid man ska få njuta av sin lilla bebis som man längtat så länge efter . Hoppas du får hjälp och finner en lösning snart.

• Funderingar01

Ska du inte se till att få en ny akut tid på vc? Verkar helt galet! Att du ska behöva gå så länge utan att du får hjälp...

• Funderingar01
    Tant brun skrev 2014-02-13 22:37:36 följande:
    Fick göra ett ultraljud idag och läkaren (jättebra) såg en inkapslad vätska och valde den lilla nålen som inte krävde bedövning men det visade sig att varet var riktigt tjockt så det blev bedövning och fram med den grova nålen. Låg och bet mig i fingret och glömde nästan bort att andas men det gick bra. Det var mer var än han trodde så det var viktigt att få det där penicillinet nu. Det gjorde rejält ont ett tag men nu börjar det avta och jag känner mig ett kilo lättare :) . Den här läkaren sa faktiskt att det är bra att sluta amma när det blir så här men var noga med att säga att det går att fortsätta och att ingen barnmorska skulle erkänna det. Äntligen lite medhåll! Återbesök till veckan och förhoppningsvis ett slut på eländet.

men gud vad skönt! Äntligen lite hjälp. Tänk att du redan känner lättnad! Härligt. Fast man blir ju lagom irriterad på att det ska ha behövt gå så lång tid innan du fick ordentlig hjälp. Lycka till nu och hoppas du får en härlig föräldraledighet framöver .
Svar på tråden Ont ont ont! Även mellan amningarna