Ont ont ont! Även mellan amningarna
En stor kram till dig ts. För ett år sedan satt jag i samma sits som dig och hade samma funderingar. Amningen är viktig men något som är ännu viktigare är att fungera som mamma. Jag vet att det är ett svårt beslut men gör så att du kontaktar amningsmottagningen så de kan hjälpa dig först, sedan är det inget fel alls i att ge upp amningen och ge ersättning. Det är värt så mycket när man får känna sig som en fungerande person igen.
Så som du beskriver det låter det väldigt mycket som en bröstböld och då är det bra att få hjälp. Gör inte som jag gjorde och hoppas att det går över för det slutade med att jag fick spendera 2 veckor på sjukhuset med allt som allt 5 dränage i brösten samt antibiotika i 10 veckor. Och det är det verkligen inte värt. När vår dotter var 6 veckor gick jag över helt på ersättning och det var nog det bästa beslut jag tagit för jag började sakta men säkert kunna vara mamma igen.
Väntar nu mitt andra barn som är beräknad om 2 veckor och denna gång har vi lagt upp en amningsplan med BB och amningsmottagningen så att detta inte ska hända igen. Blir det allt för mycket krångel kommer jag gå över på ersättning och vara mamma istället för att vara envis och ha ont.
Hoppas att du får hjälp och att du blir bättre snart,