• general3n

bankdosa stulen- ny gratis eller betala?

hej. Var på fest i fredags hos en kompis. Skulle sedan idag till skolan. och skulle sova hos han. Så jag hade med mig bankdosan för att kunna betala lite räkningar eftersom jag fick in pengar på kontot idag

men iaf. Någon litten luffare har varit i min väska -> och snott min dosjävel!! :S förstår inte varför. Så jag undrar om ni tror jag får en ny gratis, eller om jag måste betala för en? 

• Svar på tråden bankdosa stulen- ny gratis eller betala?
  • Petrol

Jag fick en ny första gången jag blev av med den alldeles gratis iallafall, andra gången tyckte de jag borde skärpa till mig och fick betala en hundring eller två eller nått sånt.

Det var hos swedbank för några år sen, kanske ser annorlunda ut nu.

• general3n
    Petrol skrev 2014-01-28 19:10:54 följande:
    Jag fick en ny första gången jag blev av med den alldeles gratis iallafall, andra gången tyckte de jag borde skärpa till mig och fick betala en hundring eller två eller nått sånt.

Det var hos swedbank för några år sen, kanske ser annorlunda ut nu.
    ahaaa. får kika med banken imorn då.
    är swedbank i detta fall också
  • Jackson
    general3n skrev 2014-01-28 19:25:49 följande:
    ahaaa. får kika med banken imorn då.
    är swedbank i detta fall också
    Kostar 250 kr att få en ny har jag för mig. Om du hittar den gamla så får du tillbaka pengarna. 
    The only thing to do with good advice is to pass it on. It's never of any use to oneself.
  • DandelionDust

Min sambos gick sönder, han fick en ny hemskickad utan att de tog betalt eller ville ha in den gamla. Det var också några år sedan.

• Apopan

Du kan göra allting med bankid genom swedbanks app (säkert genom datorn också, har inte provat). När jag tappade bort dosan så fick jag inte ens någon ny, för den behövdes ju inte. För att få funktionen att lägga till nya överföringsmottagare utan dosan så behöver man dock gå till banken, men sedan går det att göra allt.

Nu har jag bytt bank och måste ha dosa igen. Bättre utan. Är för slarvig för det där med dosa.

• malle88

Jag fixade en ny nyligen då min försvann när jag flyttade. 250kr för en ny eller så kunde man få en begagnad gratis på Swedbank :)

• zest

Behöved skaffa ny i somras från Swedbank och fick betala, tyckte dock att det är sjukt att man behövde betala då den jag hade innan hade jag haft i ca 10 år, men det var bara att se glad ut och betala :)

• SpanskaFlugan

Jag har dosa från både nordea och Handelsbanken. Ingen har tagit betalt för att skicka ny när den gamla lagt av. Swedbank verkar inte riktigt schyssta....

• zooägaren

har bytt dosa en gång hos swedbank, behövde inte betala för den nya. 

Jag är hård , men ärlig!
  • studentbruttan29

Du behöver inte betala för en ny. Utan dosan kan du ju inte använda deras tjänster så det skulle ju bara otroligt korkat av dem.

Svar på tråden bankdosa stulen- ny gratis eller betala?