• Amoritz

Syns inget foster på vul i v. 6+5????

Hej, orolig tjej här gravid med första barnet i v6-7. Jag fick ett positivt gravtest i slutet av December, och skulle enligt beräkningar vara i v 8+5 nu. I förrgår åkte jag in till gynakuten pga sjukt jobbigt gravidillamående och kräkningar, men när dom gjorde vul för att fastställa graviditetsveckan så såg dom inget foster i fostersäcken utan bara en tom fosterhinna och läkaren sa att det förmodligen kunde vara en MA. De tog HCGtester och bokade in mig på en ny tid på fredag för att ta nya prover på HCGnivån och även ett nytt vul om jag skulle vara tidigare i graviditet än beräknat. Jätteorolig som jag var bokade jag ett nytt vul dagen efter hos en annan läkare som fastställde att hinnsäcken bara var så stor som i v 6+5 och att det kunde vara för tidigt för att se fostret på vul än, men pratade något on en eventuell skugga hon såg???? Någon som varit eller är i samma sits? Finns det en chans att vi får se ett pickande hjärta på fredag? Har alla gravsymptom och sökte ju från början för illamående! Ingen blödningen heller! Har en HCGnivå på 32000 nu. Hjälp är så orolig! 😔

Ledsen och orolig!
  • Svar på tråden Syns inget foster på vul i v. 6+5????
  • Philippa

Beklagar verkligen, men ett foster ser man i den veckan.....

• maddehellkvist

Jag gjorde vul i vecka 6+0 och då syntes inge foster el hjärta bara en liten gulsäck el va det hette .. gjorde ett till vul i vecka 8+4 och då såg man hjärtat slå.. hoppas allt går bra för dig . Kram

• misa85

Gjorde vul i 6+2 och då såg man inget heller.ska dit på torsdag igen för att se. Det kan vara för tidigt!

• Amoritz

Okej, är bara rädd att det är för tidigt att se något även på fredag då jag då "bara" är i v 7+1. Vill ju absolut inte framkalla ett missfall på fredag som är tanken , om det bara kan vara för tidigt 😔 Kram!

• LillaJag06

Jag gjorde vul idag och jag är i vecka 6+4. Den syntes tydligt och hjärtat slog.

Håller tummarna för dig!

• Test14

Jag ska enligt sista mens vara i v 6. HCG i fredags var 2900 och igår 4800. Så enligt läkaren ser allt bra ut men att jag förmodligen är i v 5. Men det syns bara hinnsäck på vul och 2 dessutom. Har återbesök den 30/12 och fortsätter mitt hcg att öka i denna takten så borde jag vara i v 7-8 sen 30e.. Fattar ingenting

Svar på tråden Syns inget foster på vul i v. 6+5????