• Wonderwoman

P-dator Pearly

Jag har använt p-piller i många år nu, innan dess p-stav, p-ring med mera. Har varit mer eller mindre skyddad sedan ca 10 år tillbaka. Jag har börjat tröttna på mina p-piller, det känns inte bra i kroppen att trycka i sig massa onaturlig skit. Dessutom ligger det inte allt för långt in i framtiden att bilda familj. Tanken är att vi börjar försöka om 1-2 år. Nu är det inte särskilt lämpligt att bli gravida då vi precis startat processen att bygga hus, samt ska gifta oss till sommaren, men skulle vi bli det så löser vi det på bästa möjliga sätt. Planen är dock att inte bli gravida, däremot vill jag sluta med pillrena relativt snart. 

Det jag undrar över är om det är någon som har erfarenhet av en så kallad P-dator? Har kikat på Pearly (www.naturafemme.se/preventivmedel/pearly-p-dator-583064) och undrar om någon har erfarenhet av den att dela med sig av?

Tänker att det även kan vara bra för kroppen att få ur sig p-pillrena plus att jag kan använda P-datorn även den dagen vi vill försöka bli gravida.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden P-dator Pearly
  • Gurkan

Jag vill mest höra vad du får för svar! Jag har tittar med. Min kropp klarar inte hormoner och efter läst om spiraler är det inte ett alternativ för mig. Pessar verkar bökigt. Men jag tycker det verkar jobbigt att upp vid samma tid varje dag och mäta tempen? Hur fungerar den för mig som har cykler på 5-7 veckor? Måste man vara mer regelbunden?

• Anonym (em)

Ja har rätt nyligen börjat med denna metoden, fast använder en app istället där temperaturen skrivs in varje dag. Billigare än en dyr p-dator ;) Har oxå rätt oregelbunden mens, så får väl se hur det funkar. Appen säger att den inte visar grönt om det inte är 99.9% säkert att ha oskyddat sex, men förhoppningsvis visar den väl inte en majoritet rött bara för att vara på den säkra sidan när det väl gått ett par cykler.

Skulle vara kul om lite fler hade erfarenhet av detta och kunde dela med sig, men det verkar inte så utbrett ännu...

• pepparkorn

Hej trådstartaren!

Jag har en p-dator LadyComp till försäljning. Om du är intresserad skicka pm.

//Pepparkorn

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (em) skrev 2014-02-06 14:38:06 följande:
    Ja har rätt nyligen börjat med denna metoden, fast använder en app istället där temperaturen skrivs in varje dag. Billigare än en dyr p-dator ;) Har oxå rätt oregelbunden mens, så får väl se hur det funkar. Appen säger att den inte visar grönt om det inte är 99.9% säkert att ha oskyddat sex, men förhoppningsvis visar den väl inte en majoritet rött bara för att vara på den säkra sidan när det väl gått ett par cykler.

Skulle vara kul om lite fler hade erfarenhet av detta och kunde dela med sig, men det verkar inte så utbrett ännu...

Vilken app använder du? Fungerar det bra tycker du?

Pepparkorn, har du den kva`?

• pepparkorn
    Anonym (Nyfiken) skrev 2014-05-16 10:27:40 följande:

P-datorn är nu såld =)
  • Anonym (em)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2014-05-16 10:27:40 följande:

Naturalcycles heter den. funkar super :) 
  • Fralllan

Hej! Jag har köpt en pearly mest för att testa, superenkel och pålitlig men efter att ha testat den i bara en månad vill jag sälja den (den är ju i nyskick) då jag ska skaffa barn. Perfekt för dig som inte vill eller vill bli gravid eller bara hålla koll på dina fertila dagar. Liten och smidig att ta med är den också, väger nästan inget och är inte större än en iphone. Hör av er om ni är intresserade, kan tänka mig att sälja den för 2500 - 3000 kr då den verkligen är i nyskick och garatin och alla tillbehör följer med. Glad

• MNY

Jag har en pearly pdator som är oanvänd, endast tittas på. Köpte den i mitten på augusti i år men ångrade mig när det var för sent att skicka tillbaka den. Betalade 3700kr och har tänkt sälja den för 2500-3000kr kanske?

• Cearia
    Jag säljer en Pearly p-dator (den dyraste modellen av p-datorer) inköpt i mars i år med garanti till och med mars nästa år- se foto. 

Inköpt via hemsidan NaturaFemme- de enda som säljer säljer Pearly i Sverige med långa leveranstider som följd:

http://www.naturafemme.se/preventivmedel/pearly-p-dator-583064

Endast använd under ca 6 veckor nära inköpsdatumet, har återställt den till fabriksinställningarna samt rengjort den noggrant. Fungerar perfekt men säljer den på grund av nytt arbete där det inte passar mina dygnsrytmer med oregelbunden arbetstid att använda p-dator.

Allt medföljer som vid nyköp- se foto. Kvitto med garanti, kartong, instruktionsbok med mera. Den som är intresserad kan även få kvitto från NaturaFemme.

Vänligen maila vid intresse: cecilianordjobb@gmail.com

Nypris inkl. frakt 3764 kr.

Säljes för 3000 men priset kan förhandlas något.
  • Anonym (Användare av Baby-Comp)
    Cearia skrev 2014-11-28 17:46:07 följande:

Jag säljer en Pearly p-dator (den dyraste modellen av p-datorer) inköpt i mars i år med garanti till och med mars nästa år- se foto. 

Inköpt via hemsidan NaturaFemme- de enda som säljer säljer Pearly i Sverige med långa leveranstider som följd:

http://www.naturafemme.se/preventivmedel/pearly-p-dator-583064

Endast använd under ca 6 veckor nära inköpsdatumet, har återställt den till fabriksinställningarna samt rengjort den noggrant. Fungerar perfekt men säljer den på grund av nytt arbete där det inte passar mina dygnsrytmer med oregelbunden arbetstid att använda p-dator.

Allt medföljer som vid nyköp- se foto. Kvitto med garanti, kartong, instruktionsbok med mera. Den som är intresserad kan även få kvitto från NaturaFemme.

Vänligen maila vid intresse: cecilianordjobb@gmail.com

Nypris inkl. frakt 3764 kr.

Säljes för 3000 men priset kan förhandlas något.

Du behöver inte ljuga!

Pearly är den billigaste (och enklaste) p-datorn som NaturaFemme säljer, Lady-Comp är dyrare och mer avancerad (och uppgraderingsbar till Baby-Comp), dem mest avancerade och dyraste är Baby-Comp.
  • Tftn
    bedja skrev 2015-02-25 17:06:48 följande:

Hello!

Är det någon av er som säljer Pearly som har den kvar för försäljning?

//Veronica veron_89@hotmail.com

Jag har en p-dator pearly använd i tre månader, köpte den i november, den är hel, rengjord och återställd.

Hade tänkt mig 2500. Har kvitto och allt man fick till p-datorn. :)
  • Greytroll

Vet inte om detta är relevant längre, men jag använder mig av en p-dator, och driver även en blogg om det. Så vill ni lära er mer, eller ställa frågor får ni gärna göra det på bloggen, www.greytroll.blogg.se

• EmelieLundström

Hej! Har en Pearly p-dator till salu! Använd i ca 2 månader, säljes på grund av att metoden inte passar mig. Funkar annars felfritt och jag tror att det är en väldigt bra metod för många. Maila mig på emelie.lundstrom@live.se vid intresse :)

• Klara82

NaturalCycles är mycket bättre och mer modernt. Slipper köpa dyr dator och ha fin överblick i mobilen i stället över cykeln och fertiliteten. Dessutom betydligt billigare och jag tror även högre säkerhet!

www.naturalcycles.com/

• johannas21

Jag har en sprillans ny Pearly p-dator endast öppnad och tittad på. Det var ett impulsköp tillsammans med min sambo men säljes pga att jag har olika dygnsrutiner och kan då inte använda den varje dag. Något jag inte visste innan jag köpte den.

Inköptes för 3695kr och med tanke på att den är helt ny hade jag iaf. Tänkt mig 3000 kr. Kan levereras vart som helst i stockholm :)

Maila eller ring via intresse

johanna@asite 0769457585

• Hannakp

Hej!

Säljer min lady-Comp då metoden inte passade mig. Datorn köptes för ett år sedan och jag har använt den i ca 6 månader. Funkar helt felfritt. Dator, laddare, påse för datorn samt instruktion och kartong finns. Kontakta för mer information.

/Hanna

Hppersson@live.com

• Kajza

Hej,

Jag har också en Pearly som jag nu vill sälja, då jag gått över till Natural cycles istället. Jag köpte den för lite mer än ett år sedan, fungerar precis som den ska! När du får den är den återställd, rengjord så den är så gott som ny, fast för ett mycket bättre pris. För 2000kr är den din! Det är bara att skicka iväg ett mail till mig så löser vi det praktiska :)

Allt gott!

Med vänliga hälsningar

Kajza

kajzis@hotmail.com

Svar på tråden P-dator Pearly