• puss

lexbase

nanneN skrev 2014-01-29 13:31:32 följande:

Om det direkt hade framgått vad varje plupp gällde så hade jag inte haft något problem med det. Är man dömd i domstol är det en offentlig handling och man får stå sitt kast.
    Problemet med sidan i nuvarande version är att det är väldigt otydligt vad varje plupp på kartan egentligen betyder, och detta tror jag kan skapa förvirring. Vissa pluppar är ju tydligen från friande domar eller någon som bara nämns vid namn i en dom och inte alls är dömd för någonting. Detta anser jag borde åtgärdas omedelbart.

"Man får stå sitt kast"?? Ha, fan ta den dömda jävel som kommer här och försöker bättra sig. Ner i skiten igen.
  • puss
    nanneN skrev 2014-01-29 13:43:19 följande:
    Som vanligt så tolkar du in väldigt mycket som inte står där.
    Är man dömd så är man dömd. Man har begått ett brott och man har fått sitt straff, och detta framgår i domen och skall enligt grundlagen i Sverige vara en offentlig handling.

Jag vet inte vad i detta som skulle innebära att man inte får bättra sig eller att man måste "ner i skiten igen". Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte få det till annat än att man tvingas svara för vad man gjort, vilket inte på något vis påverkar vad man väljer att göra i framtiden.
    "Som vanligt"?

Ge exempel på att det är vanligt eller ta tillbaka.
  • puss
    nanneN skrev 2014-01-29 13:51:21 följande:
    Varenda tråd där jag stött på dig så har du lyckats läsa in åsikter i mina påståenden som aldrig någonsin funnits där, och precis som vanligt så väljer du nu att ignorera det jag sa och istället haka upp dig på någon liten detalj. :)
    Det är hur du tolkar det.
  • puss
    nanneN skrev 2014-01-29 13:55:25 följande:
    Ja, jag kan inte gärna tolka det som någon annan, utan min tolkning är liksom den enda jag har att gå på.
    Men ställ inte mig till svars för din tolkning. Tillbaka till ämnet nu då.
Svar på tråden lexbase