Anonym (Nytt?) skrev 2014-01-31 07:28:32 följande:
Flashback? Där pågår brottslig verksamhet som är skyhögt värre än det som pågick under två dagar på Lexbase. På Flashback pågår förtal i massomfattning och har pågått i flera år som kostat och kostar massor av människors liv. Där håller samhällets värsta avskum till där så hur kan du lita mer på dem?
Ja, och sedan finns det faktiskt en hel flock alldeles normala människor som inte ägnar sig åt varken något brottsligt eller förtal. Jag skulle nog vilja påstå att det är den övervägande delen, faktiskt. Dessutom undrar jag hur du tänker angående "massor" av människors liv, det får du gärna förtydliga.
Nu var det förvisso inte mig du citerade, men jag kan ändå tala om att de gånger jag ställt frågor både här och på Flashback, har jag fått betydligt mer användbara och korrekta svar där, och framför allt besvaras
frågorna och det blir inte en massa tjafsande om annat i trådarna. För att förtydliga: Jag har INTE ställt några frågor om brottslig verksamhet, inte heller förtalat någon eller bidragit till att massor av människor dött ihjäl. Det har handlat om min sjuka katt, om vad man ska tänka på vid besiktning av hus/lägenhet samt någon studierelaterad fråga som jag ville ha andra människors input på. Just det stora antalet medlemmar gör att uppgifterna i allmänhet är korrekta, för kommer någon med felaktig info så dröjer det inte länge innan vederbörande blir rättad av andra. Så vad du hittar på FB beror rätt mycket på vilken del av forumet du besöker. Jag har för övrigt aldrig brytt mig om att klicka in på de delar av forumet som du förmodligen syftar till - man kan välja, vet du...
Jag håller med om att det finns en hel massa skit där också, men jag tycker nog att det framstår som lite inskränkt och opåläst att döma ut hela stället så kategoriskt som du gör.