Inlägg från: Anonym (bra!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bra!)

lexbase

Bara läst TS men tycker tjänsten är bra. Sökte lite på min stad och hittade tex pappan till en av min dotters kompisar. Tänker inte ta reda på vad han gjort, gissar på något ekonomiskt då han varit egen företagare.

Tycker faktiskt det är bra att brottslingar hängs ut, de kommer i många fall för lindrigt undan och en del tar inte speciellt allvarligt på lagen heller.

• Anonym (bra!)
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-29 17:55:00 följande:
    Ja vad ska vi med poliser, tingsrätter, hovrätter, domare, nämndemän, försvarsadvokater och åklagare till...
    Vad ska vi med lagstiftare och landsting och regering till...

Nä, fram med gamla goda tidens PÖBELMOBB MED HÖGAFFLAR OCH FACKLOR.
    Från det ena till det andra... jag har inte skrivit något om pöblemobb så det är vad som finns i din fantasi, varför citerar du mitt inlägg!?
  • Anonym (bra!)

Med tanke på hur upprörda många blir tycker jag det blir bättre och bättre:)

Ska beställa några domar tror jag, roligare fredagsunderhållning än fångarna på fortet och annan skit på teve.

• Anonym (bra!)
    Arbetsvegan skrev 2014-01-29 18:40:43 följande:
    Men hejsan J*nas Fågel.
    Antar att du skrattar hela vägen till banken!
    Har aldrig riktigt förstått mig på det uttrycket men visst, skratta på väg till banken låter kul:)
  • Anonym (bra!)

Är det någon som kommer in på sidan nu, funkar inte för mig tyvärr.

Kul att jag hann kolla kartan över min stad i förmiddags. Stans "värsta" område, som har mycket dåligt rykte och där många inte vill sätta sin fot, hade bara fyra röda prickar! På landet däremot, i kransområdena, villorna, där var det mycket rött!

• Anonym (bra!)
    Anonym (lexbase) skrev 2014-01-29 19:01:20 följande:
    Har man aldrig hört det uttrycket kanske det är dags att logga ur ifrån lexbase. Och intressera sig för att läsa in sin gymnasiekompetens ist.
    Jag har magisterexamen. Förklara gärna för mig vad det betyder istället. Tyvärr verkar sidan ligga nere nu annars skulle jag kolla mera...
  • Anonym (bra!)
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-29 19:10:19 följande:
    Att "skratta hela vägen till banken" betyder att man har jävligt kul på sin promenad till banken, för sitt möte med sin banktjänsteman, för att man vet att man håvat in en massa stålar bara på räntan", tyyyyp.

låter himla trevligt:)
  • Anonym (bra!)
    Arbetsvegan skrev 2014-01-29 19:16:26 följande:
    Det är naturligt eftersom det bor fler människor per kvadratmeter i lägenhetsområden.

Annars har jag läst att den där kartfunktionen suger åsneballe... har inte testat själv och kommer inte att göra det heller.
    Ja fast så var det inte i min stad, här var det mest rött i villaområdena och miljonprogrammet hade extremt få prickar. Kan ju vara fel så klart, rika människor begår väl inte brott!?
  • Anonym (bra!)
    Anonym (Ull) skrev 2014-01-29 19:31:55 följande:
    Såg många jag visste vilka de är....men för snål för att betala...
    men det är en offentlig handling så det går ju att få tag på gratis. Vet inte om man ringer tingsrätten eller hur det går till!?
Svar på tråden lexbase