• Bukeu20

lexbase

Jag och min familj är uthängd och en kollega till min fru kom och gottade sig över hur vi kunde stå rödmarkerade på vår adress. Den uppmärksammade domen vi har på vår adress är en fortkörning vår son fick fjol. Så djävla trött på alla nyfikna idioter..

• Bukeu20

Den skiten skall aldrig öppnas igen. Djävla dumheter. Han fick bara böter och miste inte ens körkortet.

nozpa skrev 2014-01-29 23:59:37 följande:
    Hela sidan var ganska kass. På oss syntes då ingen fortkörning. Trots att både jag och maken log mot kameran förra året. För övrigt så fattar jag inte hur folk kan vara så korkade att dom betalar 80 spänn för att få se en dom. Är ju inte så svårt att skicka ett mail och få domen där. Hela grejen kändes oseriös. Och tråkigt för de personer som blivit uthängda utan att faktiskt gjort något. Adressändringar osv hängde ju inte riktigt med. Hoppas inte den öppnas igen. Och OM den gör det så hoppas jag att alla domar syns direkt utan att folk ska betala. På så vis undviker man spekulationer osv.

• Bukeu20

Det köper jag. Men att utsätta folk helt anonymt för massa skit och spekulationer tycker jag inte om. sen finns det olika grader av brott som är av intresse men vanliga sk, vardagsbrott där folk har erkänt och stått för sitt ansvar samt sonat det skall enl, mig inte hängas ut. Däremot om vi pratar tung kriminalitet där våld och barn är iblandade skall det naturligtvis vara regler. Men inte offentligt och anonymt.

Arbetsvegan skrev 2014-01-30 00:17:57 följande:
    Jag hoppas att det istället blir som när man tar upplysningar om inkomster, att man får veta vem som begärt ut uppgifterna. Om man kräver att brottslingar och offer måste stå för vad de gjort/råkat ut för  så ska man fan i mig kunna stå för sin egen nyfikenhet.

Svar på tråden lexbase