• straw2008

lexbase

Tom Araya skrev 2014-01-30 12:56:14 följande:
    Ni som tycker att sajter som lexbase är bra har en del att svara på?1. Får man vilseledande information om man inte betalar för tjänsten (exempelvis namn på alla inblandade i utredning och rättegång, även vitten och tredje part/brottsoffer)?2. Förekommer det att skyddade uppgifter kommer ut via sådana sajter som lexbase?3. Uppdateras verkligen all information kontinuerligt så att överklaganden och frikännanden omedelbart kommer upp, liksom även att information tas bort med tiden (när de ska tas bort ur brottsregister)?4. Vilket syfte har personerna som använder lexbase?5. Kan dessa, om de verkligen har behov, inte få fram information den vanliga/tidigare vägen?6. Inga moraliska aspekter i att tjänsten används till att tjäna pengar?7. Registrering av tjänstens köpare, så som vid kreditupplysning, hur ser du på det?

ang 4 vill jag svara att det är skönt att kolla upp en kommande dejt eller någon jag ska göra en större affär med, tex. Även om jag ska få nya grannar eller om jag vill kolla mina barns fsk lärare. 7, Tycker frågan inte direkt hör hit, nyfikenhet är liksom inte olagligt, men barnporrbrott är.
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden lexbase