Inlägg från: Anonym (maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (maria)

lexbase

Anonym (hmm) skrev 2014-01-30 14:51:19 följande:
    "Det är såna som du som är farliga när det gäller lättåtkomliga data som sajter som lexbase representerar"
    Lägg ner din attityd!
    Det är snarare tvärtom såna som dig som hugger på andra,som är farliga som hoppar på andra när du inte vet ett skit!!
     du känner inte mig har ALDRIG sagt att lexbase är ok. ALL INFO SOM LEXBASE HAR, HAR FUNNITS LÄNGE HOS TINGSRÄTTEN MDET ÄR INGET NYTT ATT HETSA UPP sig för alla jävla info om en finns att få läkarjournaler,soc,phsykologer allt allt, du är inte skyddat någonstans. Det finns inget anonymt längre.
    Fast vem som helst kan väl inte plocka ut  tex sin grannens sjukjournal än? Hoppas inte jag för då undrar jag vart detta samhället är på väg.

Det man hetsar upp sig över är ju att det nu blir så lättillgängligt som många andra skrivit här.
  • Anonym (maria)
    Anonym (idioti) skrev 2014-01-30 15:43:03 följande:
    Sjukjournaler kan man absolut inte plocka ut.
    Det som kan finnas är bitar t.ex i en brottsdom om man dömts till rättspsykiatrisk dom, men inte själva journalen.

Annars är lexbase bra, det kan ju hindra folk från att vilja vara kriminella, detta land borde inte skydda brottslingar!
    Bra 
    På så vis kan det vara bra med lexbase som du skriver, Sverige är kanske bäst i världen på att skydda och ge kriminella hur mycket hjälp som helst...
  • Anonym (maria)
    Hallonröd skrev 2014-01-30 16:01:50 följande:

Ok så alla som blivit dömda och sonat sitt brott ska för all framtid kallas kriminell och hängas ut till allmän beskådan i parti och minut?! 
    Nej, menar främst Bra för att sjukjournalerna fortfarande är ifred.
    Det andra menar jag är att det daltas med kriminella i vårt samhälle. De har det för bra. Förlägg fängelsevistelser på entreprenad till Sibiren eller nåt ogästvänligt ställe...

Sedan tycker jag att dömda ska få en andra chans givetvis. Men inte hur mycket chanser som helst. Återfall i brott borde straffas stenhårt. 
    Sedan dömda pedofiler är en grupp som jag anser aldrig kan vistas i samhället. Men var ska vi göra av dem? Jag vill då inte ha dem i min närhet. Ingen med barn vill det. 
  • Anonym (maria)
    Tom Araya skrev 2014-01-30 16:36:08 följande:
    Men odömda pedofiler går bra!?
     Nej absolut inte. Men innan man vet om någon faktiskt är skyldig så hur ska man behandla dem i samhälle? Hemskt är ju om det florerar rykten. Har de åkt dit någon gång så finns det något dokumenterat iaf.Om jag bara visste vilka som är pedofiler i min och din omgivning....jag avskyr den gruppen människor jag finner inte ord för d.  Skrämmande att vem som helst kan vara den som utnyttjar ens barn...
    Tom Araya skrev 2014-01-30 16:36:08 följande:
    Men odömda pedofiler går bra!?

Svar på tråden lexbase