• Orcha

lexbase

Tom Araya skrev 2014-01-30 13:36:04 följande:
    Det spelar ingen roll var uppgifterna kommer ifrån, antingen är de rätt eller inte. De som offentliggör dessa uppgifter måste väl ta något ansvar.
    Det är inte okej att svartmåla någon på hörsägen.
    De kommer ifrån befintliga register som i sin tur är felaktiga eller inte uppdaterade.

Även om det är obehagligt att vittnen och andra hängs ut så är det tyvärr en del av att informationssamhället utvecklas. Det kommer att dyka upp såna här siter som det tar flera år att rätta upp.
    Synd men så är det.
    I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • Orcha
    TrendyFarsa skrev 2014-01-30 16:10:07 följande:
    Om man t ex är dömd för barnsexbrott så är det fint om de som anställer på förskolor för all framtid får veta att det j-a svinet är dömt för det, ja.

Helt rätt upfattat.
    Helt rätt uppfattat.
    Det trista är att vittnet till det brottet också syns som en röd liten plupp på kartan över dömda.
    Även flickan/pojken 4 år är alltså markerad på lilla grannkartan.

Nu kommer samma fråga en gång till;
    Är det här en ok sida fortfarande?

• Orcha
    TrendyFarsa skrev 2014-01-30 16:28:38 följande:
    1. Om man ser ett brott, strunta i det. Kontakta inte Polisen. Alltför ofta har vittnen fått ett helvete efteråt eftersom samhället inte vill skydda personer som vittnar mot kriminella.

2. Ja, det är en bra sida. Som sagt BEGÅ INTE BROTT! Det är brottsoffren som det är synd om, inte de som begår brott.
    Nu hade jag inte varken en etta eller tvåa som frågeställning så jag antar att du svarade i affekt på någon annans frågeställning.
Svar på tråden lexbase