• TrendyFarsa

lexbase

Anonym (Icke nyfiken) skrev 2014-01-30 07:25:11 följande:
    Skaffa dig dig ett liv din nyfikne fan. Tror du är en sån där person som är avundsjuk på dom som är lite finare och mycket bättre än dig.
    Precis! Själv sökte jag på "Taikon" och det smällde till i datorn över den listan som dök upp.

Så jag gissar att även jag är "avundsjuk på dom som är lite finare och mycket bättre än dig." Skrattande
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • TrendyFarsa
    NoOx skrev 2014-01-29 22:43:39 följande:

så stängs den igen, tills dom fattar att de inte e lönt att försöka mer.
    Eller lägger upp hela registret (det är ju hackat numera) och lägger upp som en torrent för alla att ladda hem och söka i hemma på datorn.

Så slipper man söka på en hemsida, känns lite 90-tal. Solig
  • TrendyFarsa
    Anonym (Didi) skrev 2014-01-30 13:31:06 följande:
    Att före register över oskyldiga människor...
    Har vi inte lärt oss något av Skånepolisens registrering av romer?
    Som sagt, jag testade att söka på Taikon i just Lexbase och då förstod man varför skånepolisen hade ett register över dessa...

Det blev en jäkla lista!

Sen att fulmedia fick för sig att det var ett etniskt register, det är ju lika sant som att månen är en ost.
  • TrendyFarsa
    Hallonröd skrev 2014-01-30 16:01:50 följande:

Ok så alla som blivit dömda och sonat sitt brott ska för all framtid kallas kriminell och hängas ut till allmän beskådan i parti och minut?! 
    Om man t ex är dömd för barnsexbrott så är det fint om de som anställer på förskolor för all framtid får veta att det j-a svinet är dömt för det, ja.

Helt rätt upfattat.
  • TrendyFarsa
    Orcha skrev 2014-01-30 16:24:13 följande:
    Helt rätt uppfattat.
    Det trista är att vittnet till det brottet också syns som en röd liten plupp på kartan över dömda.
    Även flickan/pojken 4 år är alltså markerad på lilla grannkartan.

Nu kommer samma fråga en gång till;
    Är det här en ok sida fortfarande?

1. Om man ser ett brott, strunta i det. Kontakta inte Polisen. Alltför ofta har vittnen fått ett helvete efteråt eftersom samhället inte vill skydda personer som vittnar mot kriminella.

2. Ja, det är en bra sida. Som sagt BEGÅ INTE BROTT! Det är brottsoffren som det är synd om, inte de som begår brott.
  • TrendyFarsa
    Hallonröd skrev 2014-01-30 16:33:13 följande:

Men det handlar ju inte enbart dem som begått brott...har du ens läst nånting av allting som skrivits de senaste dagarna och inte minst i denna tråd?!

Tycker du det är ok att de med skyddad identitet blir röjda? Eller tycker du t.ex. att det är ok att helt oskyldiga hängs ut som kriminella?
    De med skyddad identitet? Jag vet inte och bryr mig inte heller direkt. Att oskyldiga blir uthängda som kriminella har skett i alla tider. Med en bra dialog med vänner och bekanta så vet dom om man är kriminell eller inte.

Ser inte problemet. 99.9% i registret har brutit mot lagen, 0.1% har (kanske) inte det. Då är det fel på hela registret.

Intressant.
  • TrendyFarsa
    Hallonröd skrev 2014-01-30 16:37:03 följande:

Jo men det var ju verkligen intelligent skrivet...
    Jag lade mig på din intellektuella nivå.
  • TrendyFarsa
    Bestemor skrev 2014-01-30 16:39:03 följande:

På vilket sätt skulle det stoppa kriminella? Det är bara att titta på Efterlyst och de har i många år hängt ut brottslingar, ändå finns tillräckligt med nya händelser varje vecka.
    Inte ett dugg avskräckande.
    Straff stoppar inte heller kriminella. Så det är nog lika bra att vi avskaffar alla straff också.

SMART!
  • TrendyFarsa
    Anonym (Nytt?) skrev 2014-01-31 09:58:06 följande:

Vänta och se och nej du behöver inte be om ursäkt, fb servrar står i sverige, deras kontor i amerikat har länge stått tomt, fb moderatorer är de som geäver mest och sen hänger ut folk utan hänsyn till om det är sant eller ej, utan ansvar för vad som sker med dem som de gämger ut offentligt är oskyldiga. Leverantören om de sagt sanningen angående lexbase kommer alltså för att bli trovärdiga bland sina kunder och för att få nya kunder, bli tvungen att stänga ner även fb efter som fb servrar och ipnr stämmer överens men leverantörens ipnr, fb är alltså ett svenskt företag med servrar i falun för att vara exakt, möten ang detta pågår förfullt just nu och är ingen hemlighet frågan är bara hur det går om nån timme vet jag, sen kan du avfärda det som bulshit om du vill det visar bara att du inte vet mycket om fb eller vad som försiggått bakom kulisserna i nåt år, trevlig helg nu ska jag invänta mina uppdateringar från mötet
    Oj, så mycket text och inte ett rätt.

Imponerande och skrämmande på samma gång.
Svar på tråden lexbase