lexbase
Jag tycker det är en bra grej om den hade funkat fullt ut och inte bara hänvisade till tingsrättsdomen. Det hade ju varit bra om både tingsrättsdom, hovrättsdomen samt högstadomstolens beslut fanns med samt att flyttar personen ska markeringen bort på den gamla adressen. Jag hade gärna sett en egen bas för dömda pedofiler också där man som förälder kan söka och se om pedofiler bor i närheten samt att ALLA dömda pedofiler aldrig får gå nära förskolor och skolor som de har i USA.
Det är ju inte enbart i Sverige som man kan få upp hemsidan, något som jag tycker alla missar i diskussionerna. Sen att det bara handlar om ett bygglov vet ju inte kollegan i Brasilien när han sprider ryktet att han är kriminell genom företaget och svensken får svårt att låta trovärdig när han ska stå till svars fast han är oskyldig. Det är ju förstås förutsatt att någon är ärlig och säger att dom har hittat honom där. Det kan ju även vara så att han får sparken utan att någonsin veta varför trots att han alltid har skött sitt jobb.