Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

lexbase

Anonym (Nytt?) skrev 2014-01-30 17:17:28 följande:
    Lexbase stängs ner för gott och har fått just nu 55 anmälningar om förtal på sig och kanske blir det fler, det som däremot är intressant är att tingsrätter slutat få förfrågningar om domar från lexbase men från ett annat företag vid namn Vivalto och det intressanta är att JH är styrelseledamot även där och advokat PL avgick i tisdags även från det styrelseuppdraget. Så kanske ett nytt lexbase är på g eller vad tror ni?
    Nej Bahnhof klippte linan för att de hade för dålig säkerhet och sidan var full med Remote Command Execution.
    Anmälningarna mot Lexbase ger inget eftersom de är skyddad av YGL.
  • jaghopparhögt
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 17:54:16 följande:

Enligt flasback (och jag litar överlägset mer på de nissarna där än aftonblaskan) är ab som vanligt ute och seglar. Torgny Jönsson (känd som Maffians bankir) har endast lämnat in en polisanmälan för förtal. För att någon ska åtalas krävs det lite" mer tid än några timmar och "lite" mer arbete. Framfrallt är det en åklagare som beslutar om åtal ska ske eller ej.

Torgny Jönsson, 50. Tidigare dömd för ekonomisk brottslighet. Initiativtagare till föreningen Reclaim Justice. Läste juridik i fängelset.

Jag skulle verkligen inte lita på någon som har Torgny Jönsson som ombud.
    Det är lite för snabbt också för att åtal ska ha väckts. Jag tror att Torgny snackar skit och media köper det.
  • jaghopparhögt
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 17:59:31 följande:
    Troligen inte men utgivningsbevisen för bägge bolagen har begärts att återkallas eftersom huvudmannen uppgivit falsk adress och saknar folkbokföring sen i höstas, något man måste ha. Så man vet aldrig.

Tänker osökt på den gamla reklamen "Vilken god och mustig soppa".
    Eller hur, särskilt med tanke på Hägers tidigare projekt och att Habo finans finns med i soppan.
  • jaghopparhögt
    Hallonröd skrev 2014-01-30 19:17:48 följande:

Nu klipper Bahnhof den "andra linan" också...
    Du menar att dom har avslutat avtalet?
  • jaghopparhögt
    Hallonröd skrev 2014-01-30 19:52:12 följande:

Japp...
    Det var ganska väntat, nog inte så mycket för innehållet utan mer för att Lexbase var ett kaosföretag med kaosmänniskor.
    Bahnhof hostar rätt mycket kontroversiellt så en sida till var nog inget för dom.
  • jaghopparhögt
    Hallonröd skrev 2014-01-30 20:05:29 följande:
    Jo, var nog just för innehållet, för de säger att i detta fall så är den personliga integriteten mer värt än yttrandefriheten...
    Han säger det ja, men han har inte direkt svårt för att välja dom orden som som folk vill höra :)
    Han är väldigt duktig på att säga rätt saker oavsett vem han pratar med. Han är riktigt lurig :)
  • jaghopparhögt
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-30 20:14:54 följande:
    Jag tror nog att X hackare som sitter och kör script mot sidan och fejkar attacksurfning av 10 000tals användare också fick dem att dra öronen åt sig...
    Inte nödvändigtvis men problemet var att sidan var så extremt sårbar, dom är nog ganska vana att hosta sidor som attackeras konstant.
    Men nu gick det att köra hur mycket remote executions på Lexbase och det vill man undvika.
  • jaghopparhögt
    Hallonröd skrev 2014-01-30 20:20:22 följande:
    Japp...var ju därför de stängde ner sidan igår men som jag förstod det så skulle den öppnas igen när säkerheten hade setts över...men nu har de sagt upp själva avtalet också.
    Jag skulle tro att Bahnhof insåg idag att Lexbase troligtvis aldrig kommer investera så mycket att sidan håller den standard som den borde och att det med största sannolikhet skulle bli problem med fakturor. JH har drivit många skumma företag tidigare som varit på gränsen till bedrägerier och såna vill man undvika att ha som kunder.
  • jaghopparhögt
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-30 20:26:50 följande:

Fast Flashback hade tyvärr fel. Det väcks enskilt åtal.
    www.dn.se/ekonomi/enskilt-atal-mot-lexbase/

Men jag håller med om att det är riktigt illa av aftonblaskan att skriva "åtalas" på det sättet som de gjorde!

Skillnaden mellan enskilt åtal och vanligt åtal är att vid enskilt åtal får man betala ALLA kostnaderna om man förlorar. Stackars Torgny

Jag har för mig att Torgny har skulder på 10-tals miljoner så han bryr sig nog inte, han brukar aldrig betala annars.
  • jaghopparhögt
    Hallonröd skrev 2014-01-30 20:36:59 följande:

Exakt vad jag också tänkte...skulle inte förvåna mig ett dugg....men å andra sidan så har han ju återkallat utgivningsbeviset så...men det kan han väl söka om sen...?!
    De ska ju hosta sidan någonstans också, det kommer bli svårt nu. Sen verkar de inte ha viljan att spendera pengar på att få den att hålla heller. Det blir nog inget mer.
  • jaghopparhögt
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 21:05:46 följande:
    Då lär Bahnof vara rätt given.
    Fixar Häger bara någon att fixa webblösningen så är det up'n running igen ska du nog se...
    Jag tror inte det, Häger kommer inte fixa någon webblösning. Han verkar inte vilja spendera dom pengarna som behövs. Ska man driva en sådan sida så måste man köpa in dyr kompetens om den ska överleva. Bahnhof vet om att detta inte kommer ske, att sidan bara kommer ge problem och att risken är stor att dom struntar i fakturor är rätt stor.
  • jaghopparhögt
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 21:19:56 följande:
    Nä, det är just det som är problem för Sveriges mest hatade fågel... Men å andra sidan, om det stämmer som Bahnof gick ut med att han har "tunga riskkapitalister" bakom sig så lär inte pengar vara det stora bekymret.
    Hade han haft en vilja att spendera så hade han haft en riktig sida från början, han pratar strunt. Häger har aldrig drivit seriösa bolag förut så varför skulle han börja nu?
  • jaghopparhögt
    Anonym (Nytt?) skrev 2014-01-31 09:58:06 följande:

Vänta och se och nej du behöver inte be om ursäkt, fb servrar står i sverige, deras kontor i amerikat har länge stått tomt, fb moderatorer är de som geäver mest och sen hänger ut folk utan hänsyn till om det är sant eller ej, utan ansvar för vad som sker med dem som de gämger ut offentligt är oskyldiga. Leverantören om de sagt sanningen angående lexbase kommer alltså för att bli trovärdiga bland sina kunder och för att få nya kunder, bli tvungen att stänga ner även fb efter som fb servrar och ipnr stämmer överens men leverantörens ipnr, fb är alltså ett svenskt företag med servrar i falun för att vara exakt, möten ang detta pågår förfullt just nu och är ingen hemlighet frågan är bara hur det går om nån timme vet jag, sen kan du avfärda det som bulshit om du vill det visar bara att du inte vet mycket om fb eller vad som försiggått bakom kulisserna i nåt år, trevlig helg nu ska jag invänta mina uppdateringar från mötet
    Det står inga servrar i Falun. Och varför skulle någon ha möte om fb nu? De har kört sitt i flera år.
  • jaghopparhögt
    Arbetsvegan skrev 2014-01-31 17:03:31 följande:
    För att göra dig ännu räddare. Lexbase är på väg upp igen. DNS har ompekats...
    Vem hostar?
  • jaghopparhögt
    Anonym (Hemskt!) skrev 2014-01-31 21:35:03 följande:
    Tänk vad roligt det måste vara för svenskar som jobbar mot utlandet när någon utländsk kollega googlar honom och ser att han dyker upp på en hemsida för kriminella. Obestämd Det är ju inte enbart i Sverige som man kan få upp hemsidan, något som jag tycker alla missar i diskussionerna. Sen att det bara handlar om ett bygglov vet ju inte kollegan i Brasilien när han sprider ryktet att han är kriminell genom företaget och svensken får svårt att låta trovärdig när han ska stå till svars fast han är oskyldig. Det är ju förstås förutsatt att någon är ärlig och säger att dom har hittat honom där. Det kan ju även vara så att han får sparken utan att någonsin veta varför trots att han alltid har skött sitt jobb.

Jag hoppas att lexb-se och liknande företag stoppas illa kvickt och att om man vill ha reda på en dom så får man ta det direkt med Tingsrätten. Att lägga ut domar hör inte hemma på internet för där kommer det att finnas kvar tills jorden exploderar! Vi behöver få tillbaka vår integritet och den här utvecklingen är skrämmande. Sen att dom säger domar från fem år tillbaka just nu betyder inte att dom inte tänker utöka till att sträcka sig tillbaka hur långt som helst men dom måste ju börja med någon tidsperiod och valde fem år till en början men rätt vad det är kanske dom slänger upp domar från 70-talet och framåt.

(Jag finns inte med på lexb-se men tycker det är åt helvete fel att sådana websiter får finnas.)
    Datan på Lexbase gick inte att googla upp.
  • jaghopparhögt
    Arbetsvegan skrev 2014-02-01 16:43:35 följande:
    Det här är bättre än vilken dokusåpa som helst. :-P

Det är inte så märkligt faktiskt, det är ett rätt vanligt sätt att jävlas med folk.
Svar på tråden lexbase