lexbase
Ja var ska man dra gränsen? Alla uppgifter är som regel offentliga. Personers självdeklaration 6 år tillbaka, lagfästa domar m.m. men när det går att söka fram blixtsnabbt är det inte lika häftigt med offentlighetsprincipen längre.
När det gäller Lexbase är problemet också att polismän, åklagare och domare inte alltid är riktigt korrekta. De gillar att deras ärenden gäller till fällande dom och ibland även domaren
. Nu kan dem emellertid få problem med sin och sin familjs säkerhet i de lite grövre falen där de gått för långt.
Tror det blir aningen mer våldsbrott 2014 i Sverige särskilt mot poliser på fritiden och åklagare.
Jag tänker på alla resursstarka företagsledare som fått sina tår trampade på av poliser med inte 100% rent mjöl i sina påsar.
Jag är i sammanhanget en underdog men jag kan lätt fantisera om vad som kommer att hända med de poliserna.
Inget bra år att vara polis om man gått lite för långt i att sätta dit någon av prestige skäl eller kanske någon missuppfattning eller lättare mental störning vad som helst. Problem kan det blir i alla fall.