• Hallonröd
    helenen skrev 2014-01-30 17:21:52 följande:

Är det något man verkligen har behov av att veta så är det faktiskt inget särskilt besvär att gå eller ringa till Tingsrätten. Tycker att det är så förtvivlat jobbigt och krångligt att lyfta luren så kan jag nog tycka att det inte direkt är något man BEHÖVER veta och således faktiskt inte har att göra med heller.

Exaaaakt!
  • Hallonröd
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 17:42:24 följande:
    Det lexbase gjort är att bygga hysteri på att alla ska misstänka grannen och vänner för fuffens. Det var därfr de hade kartan med alla röda pluppar. "Jag bor bredvid en BROTTSLING".

Har man rent mjöl i påsen behöver man inte skandalsajter som lexbase...

Japp och så tjäna lite pengar på det också....men det kanske inte blir något med det nu då Drömmer
  • Hallonröd
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 17:45:31 följande:
    .
    Anmälningarna mot Lexbase ger inget eftersom de är skyddad av YGL.
    Inte om det handlar om förtal...
  • Hallonröd
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 17:54:16 följande:

Enligt flasback (och jag litar överlägset mer på de nissarna där än aftonblaskan) är ab som vanligt ute och seglar. Torgny Jönsson (känd som Maffians bankir) har endast lämnat in en polisanmälan för förtal. För att någon ska åtalas krävs det lite" mer tid än några timmar och "lite" mer arbete. Framfrallt är det en åklagare som beslutar om åtal ska ske eller ej.

Torgny Jönsson, 50. Tidigare dömd för ekonomisk brottslighet. Initiativtagare till föreningen Reclaim Justice. Läste juridik i fängelset.

Ok...läste lite slarvigt.... Skäms
  • Hallonröd
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 18:09:05 följande:
    Nä, du läste precis som aftonbladet vill att du ska läsa. Ingen skugga faller över dig. Solig

Det var snällt sagt! Glad
  • Hallonröd
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 17:45:31 följande:
    Nej Bahnhof klippte linan för att de hade för dålig säkerhet och sidan var full med Remote Command Execution.
    Anmälningarna mot Lexbase ger inget eftersom de är skyddad av YGL.

Nu klipper Bahnhof den "andra linan" också...
  • Hallonröd
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 19:29:06 följande:
    Du menar att dom har avslutat avtalet?

Japp...
  • Hallonröd
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 20:00:13 följande:
    Det var ganska väntat, nog inte så mycket för innehållet utan mer för att Lexbase var ett kaosföretag med kaosmänniskor.
    Bahnhof hostar rätt mycket kontroversiellt så en sida till var nog inget för dom.
    Jo, var nog just för innehållet, för de säger att i detta fall så är den personliga integriteten mer värt än yttrandefriheten...
  • Hallonröd
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-30 20:14:54 följande:
    Jag tror nog att X hackare som sitter och kör script mot sidan och fejkar attacksurfning av 10 000tals användare också fick dem att dra öronen åt sig...
    Japp...var ju därför de stängde ner sidan igår men som jag förstod det så skulle den öppnas igen när säkerheten hade setts över...men nu har de sagt upp själva avtalet också.
    jaghopparhögt skrev 2014-01-30 20:14:12 följande:
    Han säger det ja, men han har inte direkt svårt för att välja dom orden som som folk vill höra :)
    Han är väldigt duktig på att säga rätt saker oavsett vem han pratar med. Han är riktigt lurig :)

Ja ok...möjligt att det är så!
  • Hallonröd

Hade velat gå in en snabbis och kolla mig själv om jag fanns med nu hann jag inte det...har iofs aldrig varit i klammeri med rättvisan eller vittnat etc.men kanske jag har bott där nån dömd kriminell också bott...

• Hallonröd
    Arbetsvegan skrev 2014-01-30 20:26:18 följande:
    Jag tror att de har ett annat bolag lurandes i vassen någonstans, de har trots allt satsat en skön hög slantar..

Exakt vad jag också tänkte...skulle inte förvåna mig ett dugg....men å andra sidan så har han ju återkallat utgivningsbeviset så...men det kan han väl söka om sen...?!
  • Hallonröd
    Hallonröd skrev 2014-01-30 20:36:59 följande:

Exakt vad jag också tänkte...skulle inte förvåna mig ett dugg....men å andra sidan så har han ju återkallat utgivningsbeviset så...men det kan han väl söka om sen...?!

Fast just det...Jonas Häger skriver ju så här:  "...den befintliga verksamheten har överlåtits till ett annat bolag. Huruvida det bolaget kommer att ansöka om utgivningsbevis återstår att se."
  • Hallonröd
    Arbetsvegan skrev 2014-01-31 17:03:31 följande:
    För att göra dig ännu räddare. Lexbase är på väg upp igen. DNS har ompekats...

WTF...?! Obestämd... men är ju inte förvånad egentligen...
  • Hallonröd

Jaha...nya turer med Häger....han har tydligen inte alls bett om att få bli avregistrerad som styrelseledamot i Lexbase! Enligt honom så är det någonn som har förfalskat hans namnteckning till Bolagsverket...

• Hallonröd
    Arbetsvegan skrev 2014-02-01 16:43:35 följande:
    Det här är bättre än vilken dokusåpa som helst. :-P

*hahaha*...eller hur..
  • Hallonröd
    Hallonröd skrev 2014-02-01 16:33:07 följande:
    Jaha...nya turer med Häger....han har tydligen inte alls bett om att få bli avregistrerad som styrelseledamot i Lexbase! Enligt honom så är det någonn som har förfalskat hans namnteckning till Bolagsverket...
    någon ...ska det stå!
  • Hallonröd

Trist att den kom upp igen! Men man kan ju bara hoppas att sjaten är modifierad nu och att inte oskyldiga hängs ut som brottslingar som sist! Obestämd

• Hallonröd
    Arbetsvegan skrev 2014-04-11 13:51:30 följande:
    Varför tror du det?

Det är exakt samma sak som förut, baserat på exakt samma saker som förut.
    Jag tror inte...skrev att jag hoppades!

Men ok...ingen ändring alltså.. Obestämd
    UniqueSnowflake skrev 2014-04-11 16:18:48 följande:
    Näää fixa saker kostar pengar, de här skurkarna som fiskar i murriga vatten, de vill TJÄNA pengar bara.
    Klart inga hål är lagade.

Enligt källa på Flashback fick folk som slavat med urspr kodningen av Lexbase inte ens betalt...

Nej det var väl för mycket att hoppas på Rynkar på näsan Blir så trött på att folk är så jäkla giriga och inte bryr sig vilken skada de gör! Blir också trött på att man kan få fram så mycket privat information om folk via nätet... 
Svar på tråden lexbase