• Samunotis

Vad har era flickor i skonummer på skridskorna? (6 år).

Ålder ca. 6 år.

• Svar på tråden Vad har era flickor i skonummer på skridskorna? (6 år).
  • Duckan

De hon har hemma är strl 30. Undrar dock om de inte är för små snart. Hon fyllde sju alldeles i dagarna, men hade även dessa skridskor förra vintern.

• Spartacus

Varför undrar du?

Min dotter fyller 6 i maj och har 32 i vanliga skor, säkert 33 i skridskor... hon är nästan 130 lång också.

• Flickan och kråkan

Jag har två pojkar, men de åker konståkning så samma skridskor för pojkar och flickor. De har skridskor från wifa och vår nyblivna 6-åring har stl27 och vår snart 5-åring stl26. Det är ju som med andra skor - man får mäta. Deras skridskor har ett innermått som är ca 1cm större än deras fötter. 6-åring har ett innermått på sina stl27:or som är 180mm t.ex. Hans fot är runt 17 cm....strax under när vi mätte sist.

• cosinus

Säger som Flickan och Kråkan, man får mäta. Tycker att de skridskor vi köpt av hockey-modell varit extremt stora i storlek. Har ett par nu i strl 25 som min snart 6-åring har på dagis och de är gigantiska och då har han ändå 25 i vanliga fall (ungefär ibland funkar 24 och 26 också).

Vår äldsta åker på konståkningsskridskor från Stadium och de är nog rätt normala i storlek. Hon har 32 på vinterskorna och jag tror även 32 på skridskorna. De är dock rätt smala i modellen brukar hon säga, hon vill inte ha i så mycket tjocksockar fast det finns gott om plats på längden (hon är snart 10 om det ö h t var intressant)

• Coruscant

Min 5-åring har 31,5 i skridskorna - köpte ett par skridskor på Stadium med ställbar storlek 31-34. Han kommer förhoppningsvis kunna använda dem som 6-åring också.

• Flickan och kråkan
    Frida Andersson skrev 2014-01-30 07:21:28 följande:
    Tipps är att köpa ställbara det har mina. St på just våra är 30-35
    Men mät dem ändå. Våra första skridskor var ställbara i stl 27-30. De är för små för båda nu som på årets vinterkängor (med gott om marginal) har stl 28 respektive 29. Skridskorna var jättesmå i storleken.
  • Frida Andersson
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-30 08:06:53 följande:
    Men mät dem ändå. Våra första skridskor var ställbara i stl 27-30. De är för små för båda nu som på årets vinterkängor (med gott om marginal) har stl 28 respektive 29. Skridskorna var jättesmå i storleken.

Hade med barnen å testade
Svar på tråden Vad har era flickor i skonummer på skridskorna? (6 år).