Vad har era flickor i skonummer på skridskorna? (6 år).
Ålder ca. 6 år.
Ålder ca. 6 år.
De hon har hemma är strl 30. Undrar dock om de inte är för små snart. Hon fyllde sju alldeles i dagarna, men hade även dessa skridskor förra vintern.
Min brorsdotter har typ 25 istrl!
Varför undrar du?
Min dotter fyller 6 i maj och har 32 i vanliga skor, säkert 33 i skridskor... hon är nästan 130 lång också.
Jag har två pojkar, men de åker konståkning så samma skridskor för pojkar och flickor. De har skridskor från wifa och vår nyblivna 6-åring har stl27 och vår snart 5-åring stl26. Det är ju som med andra skor - man får mäta. Deras skridskor har ett innermått som är ca 1cm större än deras fötter. 6-åring har ett innermått på sina stl27:or som är 180mm t.ex. Hans fot är runt 17 cm....strax under när vi mätte sist.
Säger som Flickan och Kråkan, man får mäta. Tycker att de skridskor vi köpt av hockey-modell varit extremt stora i storlek. Har ett par nu i strl 25 som min snart 6-åring har på dagis och de är gigantiska och då har han ändå 25 i vanliga fall (ungefär ibland funkar 24 och 26 också).
Vår äldsta åker på konståkningsskridskor från Stadium och de är nog rätt normala i storlek. Hon har 32 på vinterskorna och jag tror även 32 på skridskorna. De är dock rätt smala i modellen brukar hon säga, hon vill inte ha i så mycket tjocksockar fast det finns gott om plats på längden (hon är snart 10 om det ö h t var intressant)
Vad små fötter era barn har
Min 5-åring har 31,5 i skridskorna - köpte ett par skridskor på Stadium med ställbar storlek 31-34. Han kommer förhoppningsvis kunna använda dem som 6-åring också.
Tipps är att köpa ställbara det har mina. St på just våra är 30-35
28 en flicka
33 hade min dotter.
Min dotter har stl 33