Kalas för 5-åring
Sonen fyller 5 år här framöver och vi har börjat fundera på hur vi ska göra med kalas. Han går i en stor dagisgrupp där alla är ungefär jämnåriga, och de flesta (alla?) barn har kalas där de bjuder in hela gruppen, antingen eget kalas eller tillsammans med någon kompis. Ofta är de då i nån slags gemensamhetslokal.
Förra året hade vi kalas i pulkabacken tillsammans med sonens kompis då vi grillade korv och hade skattjakt och annat skoj, och jag hade väl tänkt mig något liknande i år. Men sonen säger att han helst skulle vilja ha kalas hemma. För att få honom att ändra sig sa jag att han då inte skulle kunna bjuda alla, för vi har inte den platsen inomhus, och det tyckte han ändå var ok, att bara få välja några stycken.
Men då undrar jag lite, skulle det bli fel på dagis? Vad tror ni? Han skulle ju säkert berätta när det börjar närma sig att han ska ha kalas till helgen, och om typ alla andra bjuder alla, kan det blir för negativt då? Förstår ni vad jag menar?
Jag kan tänka mig ett stort kalas men har svårt att fixa lokal, så jag har hellre ett litet kalas hemma, men vill inte att det ska bli fel för honom på dagis. Eller överanalyserar jag bara?