• Anonym (?)

"Överdos", är det här farligt?

Min kille har tagit 4 tabletter imovane 7.5 och 3-4 tabletter propavan 25 mg. Kan det här vara farligt? Han tog dem för ca 2 timmar sen och är inte sömnig eller nåt, jag ville ringa sjukvårdsupplysningen men jag får inte. Är orolig att han inte ska vakna efter att han gått och lagt sig eller nåt. Han är rätt stor i kroppen om det spelar nån roll. Borde jag ringa nån eller är det en så pass liten dos att det inte gör nåt?

• Svar på tråden "Överdos", är det här farligt?
  • Queenie70

Han har alltså inte tagit dem i syfte att sova utan för att sitta å flöddra. Han knarkar med andra ord. Såklart att han då inte är intresserad av nån sjukvårdsupplysning. Antagligen inte första gången han gör detta. Dö lär han knappast göra.

• LugnBara

Det är inte farligt. Jag har ätit 20 tabletter Imovane i den styrkan en gång i tonåren, i syfte att sova, och det hände ingenting annat än att jag var lite yr dagen efter och det smakade lite illa i munnen. Jag somnade inte ens.
    Propavan är en antihistamin och verkar inte andningsdepressivt, så det är ingen fara att blanda dem.

• Anonym (?)
    Queenie70 skrev 2014-01-29 20:20:04 följande:
    Han har alltså inte tagit dem i syfte att sova utan för att sitta å flöddra. Han knarkar med andra ord. Såklart att han då inte är intresserad av nån sjukvårdsupplysning. Antagligen inte första gången han gör detta. Dö lär han knappast göra.
    Nej, han är lite efterbliven eller nåt och skulle "ta livet av sig" när vi bråkade. Jag vet såklart att han inte dör av den mängden, men vet aldrig... har ingen erfarenhet av mediciner.
  • Queenie70
    Anonym (?) skrev 2014-01-29 20:27:25 följande:
    Nej, han är lite efterbliven eller nåt och skulle "ta livet av sig" när vi bråkade. Jag vet såklart att han inte dör av den mängden, men vet aldrig... har ingen erfarenhet av mediciner.

Vilken tönt. Gör slut med dramadrottningen.
  • Ann Cistrus
    LugnBara skrev 2014-01-29 20:25:19 följande:
    Det är inte farligt. Jag har ätit 20 tabletter Imovane i den styrkan en gång i tonåren, i syfte att sova, och det hände ingenting annat än att jag var lite yr dagen efter och det smakade lite illa i munnen. Jag somnade inte ens.
    Propavan är en antihistamin och verkar inte andningsdepressivt, så det är ingen fara att blanda dem.
    Var har du fått det ifrån? 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (flumm)

Han blir flummig, kanske kommer han somna sitande nånstans, nån vidare fara är det inte.

• Anonym (babs)

"han e lite efterbliven o ville ta livet av sig"???? ehe....Okeej, låter ju som en riktigt mogen o smart MAN du har att göra med. Har ni det alltid sådär trevligt om kvällarna? Lycka till...

• msmurphy

Han kommer bara känna sig bakis imorgon. 
    Vilken tönt, för övrigt.

• msmurphy

Jag tog 90 propavan och kanske typ tio Immovane och två flaskor vin en gång. Vaknade upp på sjukhuset efter 40 timmar eller så. 
    3-4 har jag tagit hur många gånger som helst och inte ett skit har hänt.

• Anonym (babs)

Så människor proppar i sig sådana här mängder tabletter som om det vore olika godissorter liksom??? otroligt...vad vill ni uppnå med sådant där fjantigt beteende? illamående hos någon närstående eller????

• roffe
    msmurphy skrev 2014-01-29 21:45:05 följande:
    Alltså propavan är ett sömnmedel och inget annat.

www.fass.se/LIF/product?2&userType=2&nplId=19...
    Jo det är ett sömnmedel, men den aktiva ingrediensen är ett antihistamin. Precis som i Atarax, den får man mot sömnbesvär, men även mot klåda :)
  • Notetur Nomen
    roffe skrev 2014-01-29 21:53:04 följande:
    Jo det är ett sömnmedel, men den aktiva ingrediensen är ett antihistamin. Precis som i Atarax, den får man mot sömnbesvär, men även mot klåda :)
    Du har såklart rätt, jag var för snabb där!
  • Anonym (?)
    Anonym (flumm) skrev 2014-01-29 21:12:34 följande:

Han blir flummig, kanske kommer han somna sitande nånstans, nån vidare fara är det inte.

Okej, nu har det gått ett tag och ingenting har hänt. Han har suttit i soffan och kollat på film utan att somna osv, så jag tror det är lugnt. Han är inte ens sömnig.
  • Anonym (?)
    Anonym (babs) skrev 2014-01-29 21:51:08 följande:
    Så människor proppar i sig sådana här mängder tabletter som om det vore olika godissorter liksom??? otroligt...vad vill ni uppnå med sådant där fjantigt beteende? illamående hos någon närstående eller????
    Det är inte jag som har tagit dem.
  • Anonym (babs)

nej det vet jag men hur många som räknar upp här allt vad dom tagit som om de vore den naturligaste av saker.? DET förvånar mig. Men ts - ärligt - vill du leva sådär, låter inte som så värst friskt förhållande??? Man har bara ett liv - gå o gör något vettigt av det.

Svar på tråden "Överdos", är det här farligt?